Να "ζωντανέψουν" τον Λέοντα της Αμφίπολης αποφάσισαν μαθητές της Γ΄τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, στα πλαίσια Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Ειδικότερα οι μαθητές κατασκεύασαν τον περίφημο Λέοντα της Αμφίπολης να ανεβοκατεβαίνει και να... βρυχάται χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Lego Wedo.
Σκοπός του ήταν να συμμετάσχουν στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WroHellas "Η Δική μου Πόλη", που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Οι μικροί μαθητές, επηρεασμένοι από τη μεγάλη αρχαιολογική ανασκαφή στον λόφο Καστά της Αμφίπολης, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη διαφορετική αυτή κατασκευή, υπό την επίβλεψη του καθηγητή τους Παύλου Μποσνακίδη, στο μάθημα της πληροφορικής.
Βασικό ερέθισμα των μαθητών αποτέλεσαν τα ρομπότ και ο τρόπος κατασκευής τους από ένα συνδυασμό ηλεκτρονικών και μηχανικών εξαρτημάτων που λειτουργούν υπό την καθοδήγηση κάποιου προγράμματος μέσω ίντερνετ.
"Φτιάξαμε μια κατασκευή που αποτελείται από δύο βασικά μέρη. Το πρώτο μέρος, που αναπαριστά το λόφο Καστά και την είσοδο με τις Σφήκες, είναι η βάση της κατασκευής μας. Δημιουργήθηκε από χαρτί, κόλλα, πλαστικό και lego φυσικά, με τη βοήθεια της καθηγήτριας των καλλιτεχνικών του σχολείου μας, Μαργαρίτας Παντελάκη" εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής πληροφορικής κ. Μποσνακίδης.
"Το δεύτερο μέρος της κατασκευής μας" συνεχίζει "είναι το Λιοντάρι της Αμφίπολης και ο μηχανισμός ανύψωσής του. Ο μηχανισμός ανύψωσης χρησιμοποιεί ένα μοτέρ που παίρνει εντολή λειτουργίας με τη βοήθεια ενός αισθητήρα απόστασης. Όταν κάποιο αντικείμενο πλησιάσει τον αισθητήρα απόστασης, που είναι τοποθετημένος στη μία πλευρά του λόφου, αρχίζει η περιστροφή του μοτέρ προς μία κατεύθυνση. Το μοτέρ περιστρέφει έναν άξονα, πάνω στον οποίο τοποθετήσαμε ένα γρανάζι. Το γρανάζι ακουμπά πάνω σε μία στήλη από οδοντωτά τουβλάκια Lego, που δεν είναι στερεωμένη και μπορεί να κινηθεί καθώς περιστρέφεται πάνω της το γρανάζι.
Έτσι πετυχαίνουμε την ανύψωση του Λέοντα στην κορυφή του λόφου. Αν, τώρα, πλησιάσει κάτι ξανά τον αισθητήρα απόστασης, το μοτέρ αλλάζει φορά περιστροφής και με τον ίδιο τρόπο 'βυθίζει' το Λιοντάρι μας μέσα στον λόφο. Στο τέλος της ανόδου αλλά και της καθόδου ακούγεται ο βρυχηθμός του λιονταριού".
Το όλο πρόγραμμα, σύμφωνα με τον καθηγητή, εκτελείται με το πάτημα του πλήκτρου space στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, που είναι συνδεδεμένος με το project.
Τι είναι, ωστόσο, αυτό που οδήγησε τα παιδιά στο να "συλλάβουν" και τελικά να δώσουν "σάρκα και οστά" στην παραπάνω δημιουργία; "Κοινό χαρακτηριστικό των μαθητών αυτών είναι η αγάπη τους για την ιστορία του τόπου, το παιχνίδι με τα Lego και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχουν για τον προγραμματισμό" λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μποσνακίδης.