Η αδυναμία προμήθειας καυσίμων οδηγεί τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στην εξαθλίωση. Η επ' αόριστον διακοπή δρομολογίων του ΚΤΕΛ εξετάζεται πλέον σοβαρά από την εταιρεία ως αποτέλεσμα της έλλειψης χρημάτων.
Η διακοπή δρομολογίων αφορά τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Ασπροβάλτα, Λαγκαδάς - Ασπροβάλτα, Θεσσαλονίκη -Ζαγκλιβέρι, Λαγκαδάς - Σοχός - Αρέθουσα, Λαγκαδάς - Όσσα - Βερτίσκος.
Από την Παρασκευή έως και την Κυριακή θα εκτελεστούν δέκα δρομολόγια συνολικά για όλες τις γραμμές.
Τα μαθητικά δρομολόγια στη γραμμή των Αθηνών θα εκτελούνται κανονικά.
Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης τονίζει ότι οι συνεχείς καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των υπηρεσιών που παρείχε βάσει συμβάσεων στο κράτος, οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.
Η εταιρεία αναφέρει ότι ανέλαβε την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά, με δικές της δαπάνες, αλλά αστικό εισιτήριο. Μείωσε, επίσης, τα κόμιστρα στους πρώην δήμους Καλλινδοίων, Ρεντίνας, Αγ. Γεωργίου και Μαδύτου, Απολλωνίας κατά 50% και αντίστοιχα αύξησε τα δρομολόγια στην αστική ζώνη και στην υπεραστική.
Ως αντάλλαγμα συμφωνήθηκε η σταθερή χρηματική αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ, σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, η οποία, ωστόσο, δεν καλύπτει το κόστος. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας, αυξήθηκε κατά 82% η τιμή του πετρελαίου.
Επιπλέον, ο ΟΑΣΘ, λόγω της δικής του ελλιπούς χρηματοδότησης, αδυνατεί να καταβάλλει έγκαιρα τις δόσεις Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του ΚΤΕΛ.
Tραβούν χειρόφρενο και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
Από 1η Δεκεμβρίου σβήνουν και οι μηχανές των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ. "Εχουμε ενημερώσει εγγράφως όλους τους φορείς ότι από την 1η Δεκεμβρίου σταματάμε την εκτέλεση όλων των δρομολογίων", αναφέρει στην εφημερίδα "Αγγελιοφόρος" ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.
ο πρόβλημα δεν προέκυψε ξαφνικά. Για την ακρίβεια, ο Οργανισμός δυσκολεύεται να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του από το περασμένο καλοκαίρι.
"Το κράτος μας χρωστά, βεβαιωμένα με αποφάσεις της διαιτησίας, 35,5, εκατ. ευρώ. Οι αποφάσεις είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες, τα 5,5 εκατ. ευρώ έπρεπε να μας καταβληθούν μέσα στον Οκτώβριο", αναφέρει ο κ. Στεφανίδης. Ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών προσθέτει επίσης ότι το κράτος χρωστά ακόμα 45 εκατ. ευρώ, από το οριστικό κλείσιμο των ετών 2010 και 2011.
"Συνολικά το Δημόσιο μας χρωστά περίπου 80 εκατ. ευρώ. Πόσο να αντέξουμε;", αναφέρει ο κ. Στεφανίδης.