Οι παραστάσεις στο ταφικό μνημείο μπορούν να δείξουν την ταυτότητα του νεκρού. Η προϊστορία των ερευνών σε μακεδονικά μνημεία έχουν δείξει ότι αυτό είναι εφικτό και η εικονογραφία που βρέθηκε στην Αμφίπολη μετά το φέρετρο του νεκρού και τα ίδια τα οστά του, σκορπά ελπίδες ότι οι παραστάσεις που απεικονίζονται δεν είναι τυχαίες, ούτε διακοσμητικές, αλλά σχετίζονται με την ταυτότητα και την προσωπικότητα του θαμμένου προσώπου.
Σύμφωνα με την αρχαιολόγο Έφη Οικονόμου, διδάκτορα Θεολογίας, επιμελήτρια της Συλλογής Αγγείων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, με διατριβή στην εικονογραφία των ταφικών μνημείων της Μακεδονίας, "όλες οι παραστάσεις μιλούν με κάποιον τρόπο για την ταυτότητα του νεκρού".
Η κυρία Οικονόμου αναφέρει στην εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος", για να εξηγήσει πώς θα προκύψει το πόρισμα των εικονογραφικών ερευνών: "Για παράδειγμα, ένα βασιλικό κυνήγι σημαίνει ότι ο νεκρός είναι είτε βασιλικός ακόλουθος είτε ενδεχομένως ο ίδιος ο βασιλιάς. Όμως, στην περίπτωση αυτή, θέλουμε και τα συνευρήματα για να μπορέσουμε να κάνουμε την ταύτιση, κάτι που δεν έχουμε στην Αμφίπολη".
Η ζωγραφική στους μακεδονικούς τάφους χωρίζεται σε τέσσερις θεματικές ομάδες: "Αναφέρονται στον κόσμο των Θεών, του μύθου, των θνητών και τέλος, έχουμε παραστάσεις με διακοσμητικά και αρχιτεκτονικά μοτίβα".
Η θεματολογία αλλάζει ανάλογα με την εποχή.