Η διεθνώς αναγνωρισμένη ως ειδική στην αρχαιοελληνική τέχνη, επιστήμων με μεγάλο και σημαντικό συγγραφικό έργο, η κα Ολγα Παλαγγιά, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, συνεχίζει να έχει τη δική της άποψη για την Αμφίπολη.
Όπως σημειώνει στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα", "θεωρώ ότι το μνημείο στον Τύμβο Καστά δημιουργήθηκε σε τρεις φάσεις: Ο σκελετός στο υπόσκαφο τμήμα μαρτυρά τη δεύτερη φάση, όταν κάποιοι Μακεδόνες έσπασαν το πάτωμα του αρχικού ταφικού θαλάμου και δημιούργησαν έναν κιβωτιόσχημο τάφο κάτω από το επίπεδο του αρχικού δαπέδου. Για κάποιο άγνωστο λόγο θέλησαν να προσθέσουν εκεί έναν νεκρό. Αρα, η ταφή που βρισκόταν πάνω από τον σκελετό, συνιστά την πρώτη φάση. Ολα αυτά θα πρέπει να συνέβησαν μεταξύ 4ου και 3ου π.Χ. αιώνα, γι' αυτό λέω ότι ο «πυρήνας» του μνημείου είναι μακεδονικός. Ομως, τον 1ο π.Χ. αιώνα δημιουργείται μια νέα κατασκευή, μέσα σε αυτόν τον καμαροσκεπή μακεδονικό τάφο. Τότε προστέθηκαν οι Σφίγγες, οι Καρυάτιδες, πιθανότατα και το ψηφιδωτό, σίγουρα όμως η μαρμάρινη επένδυση. Κάτω από τους μαρμάρινους ορθοστάτες προφανώς υπάρχουν πωρόλιθοι, οι οποίοι ανήκουν στον αρχικό μακεδονικό τάφο. Αυτοί επενδύθηκαν με ορθομαρμάρωση, τον 1ο π.Χ. αιώνα".
Στο ερώτημα: σε ποιον πιστεύετε ότι ανήκει ο σκελετός, απαντάει: "Η αποκάλυψη του σκελετού τεκμηριώνει ότι το μνημείο ξεκινά από τον 4ο αιώνα. Έχουμε πράγματι έναν μακεδονικό τάφο, κιβωτιόσχημο, ο οποίος δεν διαφέρει σε τίποτα από δεκάδες άλλους που έχουν αποκαλυφθεί σε όλη την Μακεδονία, αλλά και πιο συγκεκριμένα στην Αμφίπολη. Ο τάφος δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο και επομένως αυτός που είναι θαμμένος εκεί ήταν μάλλον ένας κοινός θνητός, ένας απλός Αμφιπολίτης, όπως και όλοι οι άλλοι που έχουν βρεθεί στην περιοχή προηγουμένως. Δεν ξέρω εάν είναι άντρας ή γυναίκα, ξέρω όμως ότι δεν είναι ούτε βασιλιάς, ούτε στρατηγός του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ούτε κάποια επιφανής προσωπικότητα. Το όνομά του δεν θα γίνει ποτέ γνωστό -εκτός και εάν έχει ανακαλυφθεί κάποια επιγραφή. Πιστεύω επίσης ότι από την ανάλυση του DNA δεν θα υπάρξει κανένα όφελος. Σίγουρα θα γίνει προσπάθεια να συσχετιστεί με το σκελετό του Φιλίππου, αλλά το γενετικό υλικό δεν θα ταιριάζει. Απλούστατα, διότι ο νεκρός της Αμφίπολης δεν ανήκει στην μακεδονική βασιλική οικογένεια".
Υπογραμμίζει πως: "Ο Τάφος του Αλεξάνδρου βρίσκεται στην Αλεξάνδρεια, αλλά δεν έχει βρεθεί, διότι είναι βυθισμένος στη θάλασσα, έχει βουλιάξει. Κατά τον 5ο-6ο μ.Χ. αιώνα έγινε ένας τρομερός σεισμός, εξαιτίας του οποίου κατακρημνίστηκε ολόκληρη η παραλία. Γίνονται υποθαλάσσιες ανασκαφές, ανευρίσκονται διάφορα πράγματα, ακόμη όμως δεν έχει εντοπιστεί ο ίδιος ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου", ενώ σημειώνει: "Έχουμε αρχαίες μαρτυρίες ότι ο Ηφαιστίων καήκε -και πανηγυρικά, μάλιστα, σε μια μεγαλοπρεπή τελετή. Επίσης, τα όποια υπολείμματα από την πυρά θάφτηκαν στη Βαβυλώνα, δηλαδή στο σημερινό Ιράκ. Επομένως δεν θα μπορούσε να ανευρεθεί σκελετός του Ηφαιστίωνα στην Αμφίπολη, καθώς η σορός του δεν επέστρεψε ποτέ στη Μακεδονία. Απορώ πώς μερικοί τολμούν ακόμη και να το σκέφτονται. Είναι ντροπή. Όσοι μιλούν για Ηφαιστίωνα είναι ανιστόρητοι, ή, τουλάχιστον, δεν έχουν βασικές γνώσεις μακεδονικής ιστορίας.
Οσο για τον τάφο της Ολυμπιάδας, όπως επίσης είναι γνωστό, βρίσκεται στην Πύδνα. Κι αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, καθώς έχει βρεθεί μια επιγραφή σε διπλανό τάφο, η οποία γράφει «ο τάφος μου είναι δίπλα στην Ολυμπιάδα»".
Τονίζει ακόμη ότι: "Στον πανεπιστημιακό χώρο η κυρία Κινγκ είναι άγνωστη, διότι δεν έχει επιστημονικές δημοσιεύσεις. Γράφει μόνο στο προσωπικό της μπλογκ και δεν νομίζω ότι είναι ειδική στη μακεδονική ιστορία. Από ό,τι ξέρω, έχει εκδόσει μόνο ένα βιβλίο για τα Ελγίνεια, υποστηρίζοντας θέσεις που δεν ήταν ιδιαίτερα υπέρ της Ελλάδας".