Ιδιωτική χορηγία για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη; Ένα σενάριο αρκετά πιθανό αν αναλογιστεί κανείς ότι ανάλογες ενέργειες έχουν γίνει τόσο για την αποκατάσταση μνημείων στο Πάνθεον του Παρισιού, όσο και στη Ρώμη, όπου η ιταλική κυβέρνηση έχει επιλέξει να προσελκύσει εταιρείες και ιδιώτες χορηγούς για να χρηματοδοτήσει εργασίες αποκατάστασης σε μνημεία, όπως το Κολοσαίο.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το μεγαλύτερο αρχαίο αμφιθέατρο στον κόσμο, χορηγείται από την Tod's. Αντίστοιχη χορηγία υπάρχει και από την Bulgari για τα έργα αποκατάστασης στα θρυλικά σκαλιά της Πιάτσα ντι Σπάνια, κάτι που αναφέρεται σε άρθρο του Bloomberg.
Μιλώντας για το θέμα στο πρακτορείο η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού είπε χαρακτηριστικά: "Δεν είμαστε αντίθετοι με την ιδέα της χρηματοδότησης από ιδιώτες, είμαστε προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίον θα γίνει η προβολή της χορηγίας. Δεν είναι δυνατόν να βάλεις μπάνερ σε ένα μνημείο προκειμένου να δείξεις ότι χρηματοδοτείται από κάποιον".
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, έπειτα από έξι χρόνια λιτότητας η Ελλάδα αναδύθηκε από τον τύμβο της Αμφίποληςκαι τουλάχιστον επανέφερε τα θέματα του πολιτισμού στην καθημερινή ατζέντα. Από εκείνη την ημέρα της ανακάλυψης ακόμα και ο Αντώνης Σαμαράς περιδιαβαίνει τον τύμβο.
Η Λίνα Μενδώνη μάλιστα πρόσθεσε: "Δεν έχει σημασία ποιος είναι μέσα στον τύμβο. Η Αμφίπολη έχει ήδη νικήσει, καθώς είναι ένα πολύ σημαντικό μνημείο. Η κρίση άφησε τα χνάρια της στον τομέα του πολιτισμού, αλλά ο ελληνικός πολιτισμός πάντα τραβάει το ενδιαφέρον του κόσμου".
Αναφορικά με την πιθανότητα της χρηματοδότησης από ιδιώτες, η κυρία Μενδώνη εξηγεί: "Δεν είμαστε αντίθετοι με την ιδέα της χρηματοδότησης από ιδιώτες, είμαστε προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίον θα γίνει η προβολή της χορηγίας. Δεν είναι δυνατόν να βάλεις ένα μπάνερ σε ένα μνημείο προκειμένου να δείξεις ότι χρηματοδοτείται από κάποιον".
Στο άρθρο γίνεται αναφορά τόσο ως προς τις υποθέσεις σε σχέση με τον ένοικο του τάφου -Μέγας Αλέξανδρος, Ρωξάνη ή, πιθανώς, ο επίγονος του Αλεξάνδρου, Κάσσανδρος- όπως και ως προς το διεθνές ενδιαφέρον που έχει προκαλέσει η ανασκαφή, για την εξέλιξη της οποίας γίνεται, όπως αναφέρει το άρθρο, σχεδόν καθημερινά, ενημέρωση με δελτία Τύπου και φωτογραφίες.