Στην κυκλοφορία παραδόθηκε το πρωί, παρουσία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, το πρώτο τμήμα του νέου κλάδου του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Πάτρα, μήκους περίπου 7 χλμ. από τον νέο, πλήρως ανακατασκευασμένο Ανισόπεδο Κόμβο Αρχαίας Κορίνθου μέχρι το Ζευγολατιό.
Πρόκειται για το τμήμα, που μελλοντικά θα αποτελεί τον δεξιό κλάδο κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου (προς Πάτρα) και θα λειτουργήσει προσωρινά με τις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας (προς Πάτρα και προς Κόρινθο).
Σήμερα ξεκινά και η κατασκευή του αριστερού κλάδου (προς Αθήνα), έργο που θα διαρκέσει περίπου 10 μήνες.
Ο υπουργός ανέφερε ότι «για πρώτη φορά, σε ενάμιση περίπου χρόνο από σήμερα και λιγότερο,τα 120 χλμ. Κορίνθου – Πατρών θα είναι μόλις 1 ώρα δρόμος. Θα είναι ένας σύγχρονος δρόμος και ασφαλής». Σήμερα, προσθεσε, «παραδίδουμε τα πρώτα 7 χλμ από τα 120. Έτοιμα σε έναν δρόμο, όπου συνεργάζονται για να κατασκευαστεί πάρα πολλοί: ιδιωτικές εταιρείες, τεχνικές κατασκευαστικές εταιρείες μεταξύ τους, το δημόσιο, η ΕΤΕπ, περίπου 35 τράπεζες και έχουμε ένα αποτέλεσμα. Είναι το αποτέλεσμα, που θέλει η σύγχρονη Ελλάδα. Ένα αποτέλεσμα, στο οποίο συμμετέχουν χιλιάδες εργαζόμενοι κι ένα αποτέλεσμα, που οδηγεί στο σπάσιμο της απομόνωσης της Περιφερειακής Ελλάδας».
Ο κ. Χρυσοχοϊδης, κατά τη διάρκεια της σημερινής του επίσκεψης, ενημερώθηκε συνολικά για την πορεία εκτέλεσης των έργων. Οι εργασίες κατασκευής στα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Πάτρα είναι σε πλήρη εξέλιξη και η συνολική πρόοδός τους στο τέλος Ιουλίου 2014 ξεπέρασε το 50%. Περισσότερες από 20 εργοταξιακές ζώνες εκτείνονται σε μήκος 120 χιλιομέτρων, από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου μέχρι την Περιμετρική της Πάτρας.
Οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια αγγίζουν σήμερα τους 2.000, ενώ σημαντική είναι η τόνωση και των τοπικών οικονομιών από τον έμμεσα απασχολούμενο πληθυσμό (τοπικοί προμηθευτές, προσωπικό μικρών υπεργολάβων και άλλες επιχειρήσεις). Είναι χαρακτηριστικό, ότι η αύξηση του προσωπικού των εργοταξίων από το πρώτο τρίμηνο του έτους στο δεύτερο ξεπέρασε το 60%.
Το έργο εκτελείται πλέον σε όλο το μήκος της χάραξής του, έχει παραδοθεί το σύνολο των χώρων για την κατασκευή του και προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Σταδιακά ολοκληρώνονται τμήματά του και μεγάλα τεχνικά έργα (άνω διαβάσεις, κόμβοι, σήραγγες, γέφυρες) και ανοίγουν συνεχώς νέα εργοτάξια.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Πάτρα θα περιλαμβάνει 16 χιλιόμετρα σηράγγων. Πρόκειται για 12 συνολικά σήραγγες στις περιοχές Δερβένι, Μαύρα Λιθάρια, Ακράτα, Πλάτανος, Λαμπίρι και Παναγοπούλα. Η διάνοιξη των σηράγγων προχωρά με γοργούς ρυθμούς και σήμερα η κατασκευή όλων των σηράγγων είναι ολοκληρωμένη σε ποσοστό 78%.
Αντίστοιχα, οι 48 γέφυρες, οι 47 άνω διαβάσεις και οι 129 κάτω διαβάσεις, αγγίζουν ποσοστό ολοκλήρωσης 52% και παράλληλα προχωρούν οι υπόλοιπες εργασίες κατασκευής, όπως χωματουργικά, ασφαλτοστρώσεις, αντιστηρίξεις, έργα αποστράγγισης του αυτοκινητόδρομου.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ακόμη ότι «τελειώνει το άγος του Μαλιακού» και σε λίγες εβδομάδες θα παραδοθεί πλήρως όλο το τμήμα του Μαλιακού κόλπου. Ταυτόχρονα, με την Ιόνια Οδό σπάει η απομόνωση της Ηπείρου και της Δυτικής Κεντρικής Ελλάδας, που χρόνια τώρα είναι απομονωμένες από την υπόλοιπη χώρα. Σπάει η απομόνωση της Δυτικής Θεσσαλίας με την Κεντρική Οδό, τον Ε65. Αυτή η προσπάθεια σημαίνει ότι οι Έλληνες μπορούμε να πετύχουμε μέσα από τη συνεργασία, είπε. «Πιστεύω, ότι οι αυτοκινητόδρομοι που μας ενώνουν είναι μια αρχή, για να αποδείξουμε, ότι οι Έλληνες πετυχαίνουμε και ξεπερνάμε την κρίση» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, τόνισε: «Από τις αρχές του χρόνου στην Ολυμπία Οδό έχουμε "σηκώσει τα μανίκια" και κυριολεκτικά τρέχουμε για να ολοκληρώσουμε το έργο. Αυτό το βλέπουν καθημερινά οι οδηγοί, καθώς τα έργα εξελίσσονται δίπλα στο ενεργό κομμάτι του δρόμου. Το εγχείρημα είναι δύσκολο ακριβώς γιατί κατασκευάζουμε έναν αυτοκινητόδρομο σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας, με επιβάρυνση τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους εργαζόμενους».
Ο κ. Παπανικόλας έκανε λόγο για εντυπωσιακή ανάπτυξη των εργασιών σε όλο το μήκος του δρόμου, κάτι που όπως είπε, έχουν αντιληφθεί πρωταρχικά οι τοπικές κοινωνίες. Η αύξηση του αριθμού των άμεσα εργαζομένων στα εργοτάξια από το πρώτο στο δεύτερο τρίμηνο του χρόνου ξεπέρασε το 60%, φτάνοντας στους 2.000. Πρόκειται για ανειδίκευτους και εξειδικευμένους εργάτες, εργοδηγούς, τοπογράφους, πολιτικούς μηχανικούς κ.λπ. Σημαντική δε έκρινε την «τόνωση της τοπικής οικονομίας και από τους έμμεσα απασχολούμενους στο έργο, τοπικούς προμηθευτές και υπεργολάβους».