Χρειάστηκε ο Συνήγορος του Πολίτη για δώσει η ΕΥΑΘ 2.770 ευρώ

Αποζημίωση για βλάβες από αύξηση της πίεσης στο δίκτυο ύδρευσης κατέβαλε η Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ), μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη.

Η ανεξάρτητη Αρχή είχε δεχθεί καταγγελία μετά την άρνηση της εταιρείας να καταβάλει αποζημίωση για βλάβη που προκλήθηκε σε ακίνητο από θραύση σωληνώσεων, λόγω αύξησης της πίεσης στο δίκτυο ύδρευσης, κατά τη διάρκεια εργασιών από συνεργείο της ΕΥΑΘ.

Η εταιρεία επικαλέστηκε διάταξη του Κανονισμού Υδροληψίας περί αποκλεισμού ευθύνης για τυχόν βλάβες από αύξηση της πίεσης ή διάρρηξη των αγωγών, από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχεται.

Ο Συνήγορος επισήμανε ότι ο σχετικός όρος του Κανονισμού Υδροληψίας είναι καταχρηστικός και άρα άκυρος και ζήτησε την καταβολή αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου ακινήτου, στο ύψος που αντιστοιχεί στη σχετική έκθεση πραγματογνωμοσύνης.

Επίσης, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, πρότεινε την επανεξέταση του άρθρου του Κανονισμού σε ό,τι αφορά την ευθύνη αποζημίωσης από βλάβη λόγω αύξησης πίεσης του δικτύου, καθώς και τη συμπλήρωση του Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή (ΧΥΚ) σε ό,τι αφορά τις περιπτώσεις και τη διαδικασία καταβολής αποζημίωσης προς τους καταναλωτές.

Η ΕΥΑΘ, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη διάθεση συνεργασίας και εκσυγχρονισμού των συναλλαγών της με τους πολίτες, αποδέχθηκε τις προτάσεις της Αρχής και αποφάσισε την καταβολή αποζημίωσης ύψους 2.770 ευρώ στον πολίτη.

Επιπλέον, προχώρησε στον ορισμό ανώτατου επιτρεπτού ορίου πίεσης στον νέο Κανονισμό Υδροληψίας, άνω του οποίου είναι δυνατή η καταβολή αποζημίωσης, αλλά και στη συμπλήρωση του ΧΥΚ με τις αναλαμβανόμενες υποχρεώσεις της εταιρείας απέναντι στους καταναλωτές.