Σε ευνοϊκή ρύθμιση για τους μαθητές της Κεφαλονιάς αναμένεται να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας μετά από τις ερωτήσεις που κατέθεσαν πολλοί βουλευτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας "Καθημερινή" θα δοθεί μια πριμοδότηση των μορίων τους κατά τα πρότυπα του συστήματος που ισχύει για τους υποψηφίους με σημαντικές αθλητικές διακρίσεις.
Συνολικά, σε όλα τα Γενικά λύκεια του Νομού Κεφαλλονιάς φοιτούν 342 μαθητές και στην αντίστοιχη τάξη των ΕΠΑΛ ο αριθμός των μαθητών ανέρχεται σε 83. Όπως αναφέρεται και σε σχετική ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ 12 σχολεία εκ των οποίων 7 στο Αργοστόλι και 5 στο Ληξούρι κρίθηκαν κατηγορίας Γ ενώ μετά το δεύτερο σεισμό το ΕΠΑΛ και Γενικό Λύκειο Ληξουρίου επιβαρύνθηκαν περαιτέρω και εντάχθηκαν στην κατηγορία Δ.
Οι μαθητές έχουν χάσει αρκετές ώρες μαθημάτων ενώ υπάρχει και η ψυχολογική επιβάρυνση η οποία σύμφωνα με ψυχολόγους επιβάλλει να μην υπάρξει παράταση του σχολικού έτους ή περικοπή των διακοπών του Πάσχα καθώς οι μαθητές θα επιβαρυνθούν περαιτέρω.
Παράλληλα, η Παιδοψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», υλοποιεί δράσεις στην Κεφαλλονιά, με την υποστήριξη της Γ.Γ Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με κύριο στόχο την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας του νησιού, μετά τους πρόσφατους σεισμούς.
Τον συντονισμό των δράσεων έχει ο Διευθυντής της Κλινικής κ. Γεράσιμος Κολαΐτης, ,Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, μαζί με έμπειρους και εξειδικευμένους επιστήμονες σε θέματα τραύματος ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων.
Η παρέμβαση στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων θα είναι ψυχοεκπαιδευτική και θα αφορά τις φυσιολογικές αντιδράσεις των παιδιών και εφήβων στις φυσικές καταστροφές, καθώς επίσης και το μετατραυματικό στρες, που συχνά αναπτύσσεται.
Οι εκπαιδευτικοί θα βοηθηθούν να αναγνωρίζουν τις αντιδράσεις των μαθητών τους και να ξεχωρίζουν εκείνες που αποκλίνουν και χρήζουν ενδεχομένως αξιολόγησης ή/και αντιμετώπισης. Επιπλέον, θα λάβουν χρήσιμες πρακτικές συμβουλές προκειμένου να διευκολύνουν την ομαλή προσαρμογή των μαθητών τους (αλλά και των ίδιων) στη δύσκολη μετασεισμική, ελπίζουμε, πραγματικότητα.