Αυξάνονται έως 2,4% οι τιμές των εισιτηρίων στις άγονες γραμμές. Μετά από αρκετά χρόνια, γίνεται από το αρμόδιο υπουργείο ανατιμολόγηση της συγκεκριμένης κατηγορίας εισιτηρίων προς τα επάνω.
Με βάση το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου υποχρεούται κάθε χρόνο να εκδίδει απόφαση που αφορά στο επονομαζόμενο Κρατικό Ναυλολόγιο που ισχύει για τις άγονες γραμμές και όσες γραμμές δεν έχουν απελευθερωθεί.
Η τελευταία αναπροσαρμογή του ναυλολογίου αυτού είχε γίνει το 2008. Όλα τα επόμενα χρόνια οι τιμές των εισιτηρίων στις άγονες και μη απελευθερωμένες γραμμές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Ωστόσο, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις πίεζαν για αυξήσεις, επικαλούμενες το υπερβολικό κόστος καυσίμων.
Η απόφαση, που ελήφθη από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, έχει αναδρομική ισχύ από το προηγούμενο Σάββατο 20 Οκτωβρίου αφορά σε όλες τις άγονες γραμμές αλλά και όσες γραμμές (κυρίως τοπικού χαρακτήρα) δεν έχουν απελευθερωθεί.
Το σκεπτικό της απόφασης από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου
Ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης έκανε δεκτό ως ένα βαθμό το αίτημα, καθώς υπέγραψε τη σχετική απόφαση λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του πληθωρισμού το 2011 όχι όμως και του κόστους καυσίμων. Σημειώνεται ότι κατά μέσο όρο οι τιμές καυσίμων το 2011 ήταν 18% υψηλότερες από αυτές του 2010 και 39% από αυτές του 2009.
Στην απόφαση αναφέρεται ότι λαμβάνεται υπόψη και η αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,4% στο δωδεκάμηνο του 2011 βάσει της ΕΛ.ΣΤΑΤ.
Το υπουργείο τονίζει ότι η σχετική απόφαση ελήφθη με γνώμονα "την ανάγκη προστασίας της τακτικής και επαρκούς παροχής υπηρεσίας μεταφορών από, προς και μεταξύ των νησιών".