Τον Μέγα Αλέξανδρο επαναφέρουν στο προσκήνιο πάλι τα σενάρια του τάφου στην Αμφίπολη. Η αποκάλυψη του ψηφιδωτού έφερε θεωρίες και σενάρια στην επιφάνεια, καθώς δεν έχει εμφανιστεί πλήρως, γεγονός που εξάπτει τη φαντασία.
Τα νέα σενάρια θέλουν τον Μέγα Αλέξανδρο είτε να είναι ο ένοικος της Αμφίπολης, είτε να συνοδεύει τον Φίλιππο το Β' στον τάφο.
Μάλιστα ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ο Απελλής ξακουστός ζωγράφος της αρχαιότητας που ήκμασε κατά την περίοδο της 112ης Ολυμπιάδος δηλαδή μεταξύ του 332 και του 329 και ανήκε στο στενό βασιλικό περιβάλλον δεν αποκλείεται να σχεδίασε το ψηφιδωτό στον τάφο της Αμφίπολης.
Σύμφωνα με τα νέα σενάρια στο ψηφιδωτό δεν εμφανίζεται η Αρπαγή της Περσεφόνης (κάτι που ωστόσο είναι το πιο πιθανό), αλλά το πρόσωπο που λείπει είναι ο Μέγας Αλέξανδρος που οδηγεί τον Φίλιππο στον Άδη.
Επίσης αρκετοί είναι οι αρχαιολόγοι που πιστεύουν ότι ο γενειοφόρος άνδρας είναι ο Φίλιππος.
Από την πλευρά του ο ακαδημαϊκός και καθηγητής κλασσικής αρχαιολογίας στο ΑΠΘ, Μιχάλης Τιβέριος υποστηρίζει ότι η μορφή που δεν φαίνεται, πιθανότατα να είναι η Περσεφόνη την οποία οδηγεί ο Πλούτωνας στον Κάτω Κόσμο, ενώ αν είναι άλλη μορφή, ανδρική, τότε μπορεί να είναι και ο ίδιος ο νεκρός.
Σε δηλώσεις της τη Δευτέρα, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έκανε λόγο για ένα μοναδικό έργο, το οποίο μας συνδέει με τη δυναστεία του Φιλίππου.
H κυρία Μενδώνη είπε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο τέχνης, «ένα εξαιρετικό μοναδικό πίνακα», ενώ μίλησε για κοινά χαρακτηριστικά που υπάρχουν με την περίπτωση της απεικόνισης της αρπαγής της Περσεφόνης στον τάφο του Φιλίππου και στην τοιχογραφία από το λεγόμενο τάφο της Περσεφόνης.
Διαβάστε ακόμη: Μενδώνη: Τρίτο πρόσωπο στο ψηφιδωτό και πέμπτος θάλαμος!
«Έχουμε τον Ερμή ψυχοπομπό, έχουμε το άρμα, έχουμε τα άλογα, έχουμε μια γενειοφόρο μορφή. Ας περιμένουμε την αποκάλυψη. Υπάρχουν -εάν θεωρήσουμε ότι εδώ έχουμε μια σκηνή μιας αρπαγή Περσεφόνης, όπως αυτό αναφέρεται από τον τάφο του Φιλίππου, βεβαίως μετά θα πρέπει να προχωρήσουμε σε μια σειρά συλλογισμών, ιστορικών», είπε και πρόσθεσε ότι η συγκεκριμένη παράσταση συνδέεται με την δυναστεία των Τημενιδών.
Σημειώνεται ότι τα διεθνή μέσα ενημέρωσης θεωρούν ότι ο τάφος είναι βασιλικός.
Το ψηφιδωτό αποκαλύφθηκε κατά την αφαίρεση μέρους της επίχωσης και βρέθηκε πίσω από τις δύο Καρυάτιδες. Είναι κατασκευασμένο από μικρά βότσαλα, λευκού, μαύρου, γκριζωπού, μπλε, κόκκινου και κίτρινου χρώματος. Η κεντρική παράσταση απεικονίζει άρμα σε κίνηση, που σύρεται από δύο λευκά άλογα, το οποίο οδηγεί γενειοφόρος άνδρας, με στεφάνι δάφνης στο κεφάλι. Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός, ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο. Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά.
Διαβάστε ακόμη: Αμφίπολη: Ο γενειοφόρος είναι ο νεκρός - Τα μάτια των αλόγων