Ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός σχολιάζει το ρόλο που παίζουν οι Καρυάτιδες, πέρα από το Ερέχθειο και στον τάφο της Αμφίπολης, ενώ εξάρει τους αρχαίους Έλληνες που είχαν πρώτοι την αρχιτεκτονική ιδέα να αξιοποιήσουν ως στηρίγματα τις εμπνεύσεις των γλυπτών, οι οποίοι έφτιαχναν κόρες.
Όπως αναφέρει στο ένθετο 'Κ' της εφημερίδας "Καθημερινή":
"Όταν πάλι είδα τις Καρυάτιδες στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης -κόρες που βαστάζουν την οροφή του τάφου ως κίονες θαυμαστοί- μου ήρθε στο μυαλό η ερώτηση: γιατί οι αρχαίοι να δημιουργούν γυναικείες μορφές για τη στήριξη των μνημείων; Στο Ερέχθειο έχουμε τις γυναίκες αυτές και στην Αμφίπολη το ίδιο επαναλαμβάνεται.
Συνήθως λένε για τους άνδρες ότι είναι οι κολόνες του σπιτιού, αλλά εδώ βλέπουμε γυναίκες να στηρίζουν και να φυλάσσουν. Ισως γιατί οι γυναίκες στήριζαν το σπίτι και ασχολούνταν με όλα τα υπάρχοντα.
Φύλακες-άγγελοι, λοιπόν, οι Καρυάτιδες έδωσαν αφορμή στους γλύπτες της αρχαιότητας να δημιουργήσουν γυναικείες μορφές σαν στήριξη. Βρίσκω πολύ πρωτοποριακή τη σύλληψη αυτή.
Οι γλύπτες της εποχής εμπνεύστηκαν από τις κόρες με τα καλάθια στο κεφάλι και οι αρχιτέκτονες τις χρησιμοποίησαν σαν ιδέα, σαν παραστάδες στο οικοδόμημα και στα μνημεία. Τώρα που το βλέπουμε, μας φαίνεται δεδομένο, αλλά σημασία έχει αυτός που το σκέφτηκε.
Οι πτυχές των ενδυμάτων θυμίζουν θαλασσινό παλμό. Αισθάνομαι το σώμα που ρέει μέσα από το χιτώνα... Το πρόσωπό τους είναι σοβαρό, δίχως μειδίαμα, γιατί εκτελούν μια δουλειά, στηρίζουν και φυλάσσουν. Το θείο κάλλος εκφράζεται στα πρόσωπά τους.
Αισθάνομαι ότι η γη φύλαξε καλά ό,τι πολύτιμο υπήρχε στον αρχαίο κόσμο, σαν Φύλακας Αρχαίος, και μας το έδωσε, όπως μας δίνει τους καρπούς της. Στη γη της Ελλάδας φυτρώνουν αγάλματα".