Ευθύνη του καταναλωτή η αλλοίωση στα “ληγμένα”

H εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου της πολυσυζητημένης και αμφιλεγόμενης διάθεσης προϊόντων περιορισμένης διατηρησιμότητας έχει ανοίξει τη συζήτηση για την ευθύνη σε περίπτωση αλλοίωσης.

Τα συγκεκριμένα προϊόντα πωλούνται σε ελάχιστα σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων, μέχρι στιγμής. Ωστόσο, όσα τα διαθέτουν, είναι υποχρεωμένα να τα έχουν σε ξεχωριστό ράφι, με πινακίδα που θα επισημαίνει με κεφαλαία γράμματα την "ιδιαιτερότητα" τους ενώ θα πρέπει να έχουν και χαμηλότερη τιμή.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Γιάννης Τσιάλτας, "με βάση τη διάταξη που έχει κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης και όχι ο ΕΦΕΤ, την ευθύνη την έχει ο πωλητής από τη στιγμή που λήξει το προϊόν και για όσο διάστημα είναι αυτό το επιπλέον, η μία εβδομάδα, ο ένας μήνας, οι τρεις μήνες που προβλέπει η διάταξη. Μέχρι την αναγραφόμενη ημερομηνία ανάλωσης, την ευθύνη την έχει ο παραγωγός. Από όλο αυτό το πλαίσιο φαίνεται ότι το σούπερ μάρκετ αναλαμβάνει μια ευθύνη, που μέχρι χθες δεν την είχε".

"Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι πιο προσεχτικός όταν έχει περάσει η ημερομηνία που έχει θέσει ο παραγωγός του προϊόντος. Μπορεί να έχει υποστεί μια ποιοτική υποβάθμιση, γιατί όσο περισσότερο ένα τρόφιμο διατηρείται, τόσο χάνει κάποια ποιοτικά στοιχεία της θρεπτικής του αξίας, π.χ. βιταμίνες, που με τον χρόνο χάνονται. Θέμα ασφάλειας, λογικά, δεν πρέπει να υπάρχει", προσθέτει ο κ. Τσιάλτας.