Το περιστατικό στο Περιστέρι με το θάνατο του 19χρονου που πήδησε από το τρόλεϊ ανέδειξε αρκετά από τα ελαττώματα του συστήματος καταπολέμησης της λαθρεπιβίβασης.
Στο προσκήνιο έρχεται η σύσταση του σώματος των ελεγκτών κομίστρου. Οι ελεγκτές, τους τελευταίους μήνες, λαμβάνουν συνέχεια εντολές για άντληση όσο το δυνατόν περισσότερων εσόδων από τους λαθρεπιβάτες.
Στις Οδικές Συγκοινωνίες, την εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των λεωφορείων με τα τρόλεϊ, απασχολούνται ως μόνιμοι ελεγκτές μόλις τριάντα άτομα, σύμφωνα με την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία".
Το σώμα των ελεγκτών συνεπικουρείται από άλλα 200 άτομα, οι οποίοι είναι οι λεγόμενοι "εθελοντές ελεγκτές". Ως κίνητρο στα συγκεκριμένα άτομα, έχει θεσμοθετηθεί η είσπραξη του 50% επί των προστίμων που πληρώθηκαν, ήτοι από 100 έως και 300 ευρώ μηνιαίως για όσους "το κυνηγάνε". Μηνιαίως, κόβονται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, από 6.000 έως 8.000 πρόστιμα σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Οι ελεγκτές των Οδικών Συγκοινωνιών, σύμφωνα με εργαζομένους, έχουν δυσκολότερο έργο, σε σχέση με τους αντίστοιχους των Σταθερών Συγκοινωνιών (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός). Στο μετρό και τον ηλεκτρικό το σύστημα είναι "κλειστό" εξαιτίας της ύπαρξης αποβαθρών, ενώ επίσης τα μέσα των Σταθερών Συγκοινωνιών αστυνομεύονται περισσότερο.
Σε μια προσπάθεια πάταξης του φαινομένου της λαθρεπιβίβασης, το υπουργείο Μεταφορών διπλασίασε τους ελεγκτές κομίστρου. Έτσι, οι ελεγκτές έφτασαν τα 85-90 άτομα συνολικά, έναντι 58 πριν μερικούς μήνες στις Σταθερές Συγκοινωνίες και τα 230 άτομα στις Οδικές Συγκοινωνίες.
Πάταξη του φαινομένου αναμένεται με την τοποθέτηση μπαρών, έπειτα από την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου. Οι πρώτες μπάρες, πάντως, θα τοποθετηθούν σε μετρό και ηλεκτρικό σε ενάμισι έτος.