Δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες χρειάζονται ακόμη και την πιο απλή λήψη απόφαση και αλλαγή δεδομένων στο Δημόσιο.
Αν θεωρούσατε ότι αυτό αποτελούσε κοινό τόπο ούτως ή άλλως, τι θα λέγατε αν μαθαίνατε ότι το πρώτο Μνημόνιο υπερτετραπλασίασε το... τέρας της γραφειοκρατίας σε ορισμένες περιπτώσεις;
Η εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος" περιγράφει την... Οδύσσεια ενός υπαλλήλου του δήμου Αθηναίων, ο οποίος ζήτησε υπηρεσιακή μετακίνηση στην εργασία του, σε απόσταση μόλις ενός χιλιομέτρου.
Οι 21 υπογραφές που εκτιμάται ότι χρειάζονταν αρχικά, αυξήθηκαν σε 100, με τους εφαρμοστικούς νόμους του πρώτου Μνημονίου. Κι ας μιλά η τρόικα για ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών.
Διαβάστε την επεισοδιακή διαδρομή του ταλαιπωρημένου υπαλλήλου:
Όλα ξεκίνησαν με την αίτηση που υπέβαλε. Εκείνη έπρεπε να συνοδεύεται από Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών. Το συγκεκριμένο έγγραφο το εξέδωσε ο Οργανισμός Πολιτισμού-Αθλητισμού, όπου εργαζόταν, με 4 υπογραφές (εισηγητή υπαλλήλου-τμηματάρχη-διευθυντή-προέδρου οργανισμού). Το Πιστοποιητικό διαβιβάστηκε στο δήμο, που εκδίδει Εγγραφο Αρχικής Συναίνεσης με 5 υπογραφές. Ακολουθεί απόφαση του ΟΠΑΝΔΑ που διαβιβάζεται με 5 υπογραφές στο υπηρεσιακό συμβούλιο, συν άλλες δύο για την έκδοση της ημερήσιας διάταξης.
Η γνωμοδότηση του Υ.Σ. με τις υπογραφές των 5 μελών, συν δύο προέδρου και γραμματέα, διαβιβάζεται στο δήμο και από κει με δύο υπογραφές στη Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού. Η διεύθυνση αυτή διαβιβάζει στη διεύθυνση Οικονομικού και εκείνη στην υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου, οπότε προστίθενται ακόμη 9 υπογραφές για να βεβαιωθεί ότι υπάρχει διαθέσιμη πίστωση (αν και ο υπάλληλος πληρώνεται ήδη από το ίδιο ταμείο).
Με 2 υπογραφές η βεβαίωση επιστρέφει στη Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού που διαβιβάζει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής με 3 υπογραφές συν άλλες τρεις που σφραγίζουν την Έκθεση Αναγκαιότητας Μετάταξης. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση εγκρίνει με 5 υπογραφές και η υπόθεση θα μπορούσε να πάρει από δω το δρόμο της επιστροφής για το δήμο. Με το νόμο 4024/2011 επιβλήθηκε όμως έλεγχος από τρία υπουργεία. Το υπ. Εσωτερικών εγκρίνει με 6 υπογραφές και το στέλνει στο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το οποίο με ακόμη 5 ετοιμάζει την εισήγηση για να βγει Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου.
Την ΠΥΣ υπογράφουν οι υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών και διαβιβάζει ο πρώτος στο Εσωτερικών με μόνος 3 υπογραφές. Από το ΥΠΕΣ στην Αποκεντρωμένη χρειάζονται 5 ακόμη τζίφρες, άλλες 4 για να φθάσει στο δήμο και άλλες 5 για να βγει η απόφαση του δημάρχου. Δεν τελειώσαμε όμως ακόμη... Η απόφαση δημάρχου επιστρέφει στην Αποκεντρωμένη με τρεις υπογραφές, εκτός εάν έχει αλλάξει ημερολογιακό έτος οπότε χρειάζεται νέα Βεβαίωση Υπαρξης Πίστωσης!
Η Αποκεντρωμένη με 5 υπογραφές διαβιβάζει στο Εθνικό Τυπογραφείο που πριν δημοσιεύσει σε ΦΕΚ χρειάζεται έγκριση από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης (5+5 υπογραφές). Μετά την έκδοση σε ΦΕΚ μένει μόνο η απόφαση δημάρχου (5 υπογραφές) για την τοποθέτηση του υπαλλήλου στη νέα του θέση.