Άγνοια των κανόνων συμπεριφοράς των ανηλίκων στο διαδίκτυο και των υποχρεώσεών τους online διαπιστώνουν δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι συμμετείχαν σε έρευνα της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr. Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να δώσουν τη γνώμη τους για σημαντικά ζητήματα ορθής και ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου από τους μαθητές τους. Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά:
-Παρόλο που το 72% των εκπαιδευτικών πιστεύουν πως οι ανήλικοι θεωρούν ότι γνωρίζουν περισσότερα για το διαδίκτυο από ότι οι δάσκαλοι και οι γονείς τους, το 68,6% από αυτούς πιστεύει, επίσης, πώς οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν τι είναι το «netiquette», διεθνής όρος του κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.
-Το 60,1% των εκπαιδευτικών επισημαίνει πως οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν ότι η διαδικτυακή τους συμπεριφορά μπορεί να έχει συνέπειες στον φυσικό κόσμο. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, αν αναλογιστεί κανείς πως οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν ποια πράγματα και ποιες συμπεριφορές είναι παράνομες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με περισσότερους από τους μισούς εκπαιδευτικούς (65,1%).
-Το 79,7% των εκπαιδευτικών πιστεύουν πως οι ανήλικοι καταπατούν την πνευματική ιδιοκτησία των άλλων στο διαδίκτυο, χωρίς πολλές φορές να γνωρίζουν τους κανόνες που διέπουν την έννοια του «copyright».
-Το 49,6% των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι οι ανήλικοι δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να σέβονται τη γνώμη των άλλων στο διαδίκτυο, μία εκ των βασικών τους υποχρεώσεων online.
-Οι ανήλικοι δεν ζητούν συγκατάθεση για να αναρτήσουν φωτογραφίες ή βίντεο τρίτων (φίλων, συμμαθητών, γνωστών, κ.λπ.), όπως υποστηρίζει το 61,5% των εκπαιδευτικών.
-Το 39,4% των εκπαιδευτικών αποκαλύπτουν πως έχουν αντιμετωπίσει στη σχολική πορεία τους περιστατικά ψηφιακής παρενόχλησης - διακωμώδησης - συκοφαντικής δυσφήμισης μέσω κινητού, Facebook ή άλλου ιστοχώρου από μαθητές προς μαθητές ή προς δασκάλους (π.χ. παραποιημένη φωτογραφία, άσχημα σχόλια, κλοπή προφίλ).