Για την παιδική της ηλικία, τις σπουδές της καθώς και τη ζωή της στο Παρίσι, αλλά και την επιστροφή στην πατρίδα μιλά σε συνέντευξή της στο “Έθνος της Κυριακής” η συνθέτις Ελένη Καραΐνδρου, η οποία δηλώνει πως όλα στη ζωή της έγιναν τυχαία.
Όπως εξομολογείται στην εφημερίδα, η αγάπη της για τη μουσική και συγκεκριμένα για το πιάνο γεννήθηκε όταν ήταν 8 ετών, οπότε και ζήτησε από τον πατέρα της να κάνει μαθήματα, κάτι που εκείνος δεν αρνήθηκε. Ωστόσο, εκείνος επέμενε η κόρη του να πάρει ένα πτυχίο κι έτσι σπούδασε Ιστορία - Αρχαιολογία. Στα χρόνια του πανεπιστημίου ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, και σε ηλικία 22 ετών μαζί με το πτυχίο της απέκτησε έναν γιο, τον Γιώργο.
Μαζί του έφυγε για το Παρίσι για να αποφύγει τις ενοχλήσεις και να συνεχίσει τις σπουδές της όταν τα αντιχουντικά της αισθήματα προκάλεσαν τη σύλληψή της το Νοέμβριο του ’67.
Το Παρίσι ήταν για την Ελένη Καραΐνδρου μια αποκάλυψη, καθώς, όπως λέει, “η πιο συγκλονιστική εμπειρία της ζωής μου ήταν ότι βίωσα από κοντά τον Μάη του ’68, όπου είδα τι σημαίνει η ομοψυχία ενός λαού”.
Γύρω στο ’70 θα γράψει τραγούδια για τον Μητσιά και τη Γαλάνη, το ένα από τα οποία άρεσε πολύ στη Νάνα Μούσχουρη, η οποία της ζήτησε συνεργασία. Παράλληλα συνεργάστηκε με τη Μαρία Φαραντούρη, αλλά και τον Μάνο Χατζιδάκι, για τη δημιουργία του Τρίτου Προγράμματος κατά την επιστροφή της στην Ελλάδα.
Η Ελένη Καραΐνδρου, που έχει υπογράψει τη μουσική σε 50 θεατρικές παραστάσεις, 22 κινηματογραφικές ταινίες και 15 τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά προγράμματα, μιλά με πικρία για το γεγονός ότι όλο το αρχείο που δημιούργησε ασχολούμενη με τη μουσική προφορικής παράδοσης έχει σβηστεί.
Όσο για τη συνεργασία της με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, η γνωστή συνθέτις έχει μόνο καλά λόγια να πει. “Ο Θόδωρος ήταν πολύ Έλληνας και με ενέπνευσε. Είχαμε μια ευτυχισμένη συνεργασία που με πήγε πιο πέρα. Ήταν σπουδαίος κινηματογραφιστής, ένας άνθρωπος που στοχαζόταν με οξυδέρκεια πάνω στην πολιτική και την ιστορία του τόπου. Η Ελλάδα, όπως την παρουσίαζε ήταν αλλιώτικη, ήταν η δική του Ελλάδα”, επισημαίνει.