Δίκη Sea Diamond: “Το πλοίο ήταν αδύνατο να σωθεί”

Οι καταθέσεις των πραγματογνωμόνων που είχαν διοριστεί από την εισαγγελία Νάξου για το ναυάγιο του Sea Diamond έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα όργανα του πλοίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αποτρέψουν τη σύγκρουση που έγινε κατά τη διάρκεια πρόσδεσης.

Στις καταθέσεις τους, στη δίκη που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, οι τρεις άνδρες υποστήριξαν ότι από τη στιγμή που το πλοίο προσέκρουσε στον ύφαλο, λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης κατά 74 μέτρα, ήταν αδύνατον να σωθεί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πλοιάρχου και του πληρώματος.

Όπως ανέφεραν, το ραντάρ εντοπίζει "στόχους" πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το βυθόμετρο που βρίσκεται τοποθετημένο στο μέσον του πλοίου, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει τη σύγκρουση, καθώς το συγκεκριμένο ναυτιλιακό όργανο δείχνει τη διαμόρφωση του βυθού ακριβώς από πάνω και όχι μπροστά.

Οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής από την πλευρά τους, αμφισβήτησαν την έκθεση του ενός εκ των τριών πραγματογνωμόνων, ενώ επικαλέστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας του καθηγητή Γιδαράκου για τις επιπτώσεις του ναυαγίου.

"Ήμαστε διορισμένοι από την εισαγγελική αρχή και η εντολή που είχαμε ήταν να αναδείξουμε την αλήθεια μέσα από την συγκεκριμένη Έκθεση", υποστήριξαν από κοινού οι πραγματογνώμονες.

Τι υποστήριξε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας

Να σημειωθεί ότι μαζί με τους τρεις πραγματογνώμονες ολοκληρώθηκε η κατάθεση και ενός εκ των δυτών, όπως επίσης και του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας.

Υποστήριξε ότι από το σημείο του ναυαγίου εξακολουθεί να υπάρχει μικρής έκτασης ρύπανση, ενώ σε ερώτηση της έδρας για τα αίτια της πρόσκρουσης, τόνισε χαρακτηριστικά: "Δεν ξέρω γιατί πήγε ο συνάδελφος από εκεί, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έρθει πιο ανοιχτά για περισσότερη ασφάλεια".

Οι συνήγοροι υπεράσπισης τόνισαν στο σημείο αυτό, ότι η πλεύση για την προσέγγιση του πλοίου στο ναύδετο ήταν απόλυτα νόμιμη, αφού βάσει του ναυτιλιακού χάρτη δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην απόσταση που έπλεε το πλοίο από τις ακτές.

Υποστήριξαν εξάλλου ότι το λιμενικό ταμείο Θήρας έχει στην κατοχή του όλα τα αποτελέσματα των μετρήσεων του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) που έχει οριστεί από το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με τα οποία οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα είναι σε γενικές γραμμές αμελητέες, ενώ οι βιοκοινωνίες των θαλάσσιων οργανισμών παραμένουν υγιέστατες.

Στο δικαστήριο κατατέθηκε έγγραφο με την απάντηση του επιτρόπου περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιάνεζ Ποτότσνικ, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων, Νίκου Χρυσόγελου, ότι δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον.

Στο δικαστήριο καταθέτει τη Μεγάλη Δευτέρα, ως μάρτυρας, ο δήμαρχος Θήρας, Αναστάσιος-Νικόλαος Ζώρζος.

Η δίκη άρχισε την Τρίτη 26 Μαρτίου 2013 και για την υπόθεση κατηγορούνται μέλη του πληρώματος, στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα - συνολικά 13 άτομα.