Τις ομάδες εργαζομένων από τις οποίες θα αναζητηθούν οι 15.000 υπάλληλοι που θα πρέπει να αποχωρήσουν μέχρι το τέλος του 2014, περιέγραψε με σαφήνεια ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης μιλώντας απόψε στη Βουλή.
"Η κυβέρνηση ανέλαβε την ευθύνη και οι τρεις αρχηγοί με τις δηλώσεις τους το επιβεβαίωσαν, να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα ώστε νομίμως και τηρώντας όλες τις συνταγματικές εγγυήσεις του κοινωνικού κράτους δικαίου να αποχωρήσουν από το δημόσιο 15.000 υπάλληλοι που υπηρετούν στο σύνολο του δημόσιου τομέα", είπε ο κ. Μανιτάκης και διευκρίνισε ότι "ο αριθμός αυτός δεν προέρχεται αποκλειστικά από τους 25.000 υπαλλήλους που πρόκειται να μετακινηθούν, όπως λάθος διαδίδεται. Η κινητικότητα των 25.000 υπαλλήλων είναι αποσυνδεδεμένη αριθμητικά από τις 15.000 αποχωρήσεις".
Κύριος σκοπός της κινητικότητας είναι και παραμένει η ορθολογική ανακατανομή του προσωπικού και όχι οι αποχωρήσεις εκτός αν κάποιοι κατά τη διαδικασία της κινητικότητας αποφασίσουν την αποχώρηση, υπογράμμισε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ο υπουργός κατήγγειλε πως όσοι κάνουν λόγο για υποχρεωτικές αποχωρήσεις, περισσότερες των 15.000, επιχειρούν καλλιέργεια κλίματος τρομοκρατίας στους δημοσίους υπαλλήλους και το κάνουν για μικροκομματικούς σκοπούς.
Οι πηγές των αποχωρήσεων
Σύμφωνα με το σχεδιασμό για τις 15.000 αποχωρήσεις, οι πηγές είναι εξής:
- Οι πειθαρχικά υπόλογοι υπάλληλοι που θα κριθούν απολυτέοι με τελεσίδικη δικαστική απόφαση του αρμόδιου δικαστηρίου ουσίας που στην προκειμένη περίπτωση είναι το ΣτΕ.
- Από την κατάργηση των ΝΠΙΔ και από τη λύση των συμβάσεων του προσωπικού που υπηρετούν σε αυτά.
- Από την αποτίμηση των προσόντων, δηλαδή, από την αξιολόγηση των προσόντων που θα γίνει κατά την επανατοποθέτηση του προσωπικού στις νέες διευθύνσεις των δημοσίων υπηρεσιών, η οποία γίνεται αμέσως μετά την αξιολόγηση των δομών και ενόψει της μετακίνησης του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλη δημόσια υπηρεσία που έχει διαπιστωμένα κενά, όπως αυτά προκύπτουν από τα σχέδια στελέχωσης.
- Από την εθελούσια έξοδο όλων όσοι ενώ βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, αργίας ή αναγκαστικής μετακίνησης λόγω κινητικότητας, προτιμήσουν να αποχωρήσουν από το δημόσιο με τη θέλησή τους λαμβάνοντας αποζημίωση που δικαιούνται ή εξαγοράζοντας τρία πλασματικά έτη.
- Κατά την αποτίμηση των προσόντων και με αφορμή την αξιολόγηση των δομών, θα ελεγχθούν και αξιολογηθούν αναγκαστικά τα τυπικά προσόντα όλων όσων απασχολούνται στο δημόσιο. Θα ελεγχθεί η νομιμότητα της έννομης σχέσης που τα συνδέει με αυτή, η πραγματική συνδρομή των τυπικών προσόντων που επικαλούνται και θα γίνει πιστοποίηση των προσόντων και δικαιολογητικών τους.
Θα απομακρυνθούν όσοι δεν έχουν έγκυρη έννομη σχέση με το Δημόσιο
"Δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο και δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι όσους δεν τους συνδέει έγκυρη έννομη σχέση με το δημόσιο ή δεν έχουν καν σύμβαση εν ισχύ πρόσληψης με αυτό. «Οι συγκεκριμένες αποχωρήσεις δεν αποβλέπουν στη μείωση του προσωπικού των δημοσίων υπαλλήλων αφού η προβλεπόμενη μείωση υπαλλήλων επιτυγχάνεται και με το παραπάνω με τις συνταξιοδοτήσεις. Οι σχεδιαζόμενες αναγκαστικές αποχωρήσεις αποβλέπουν αποκλειστικά στην άμεση ποιοτική ανανέωση του προσωπικού», είπε ο κ. Μανιτάκης.
"Με την επείγουσα ποιοτική αναβάθμιση του προσωπικού, θέλουμε να αντιμετωπίσουμε μια κοινωνική αδικία, απομακρύνουμε τους υπαλλήλους που διαπιστωμένα δεν έχουν τα προσόντα του ελληνικού δημοσίου, που δεν έχουν καν προσληφθεί ή έχουν κριθεί ακατάλληλοι ή ως ανίκανοι, από τα αρμόδια πειθαρχικά ή δικαστικά όργανα ή έχουν καταδικαστεί πειθαρχικά και στη θέση τους τοποθετούμε υπαλλήλους άξιους και νέους", είπε ο κ. Μανιτάκης και πρόσθεσε: "καταπολεμούμε έναν εσωτερικό ύπουλο εχθρό της μεταπολιτευτικής μας Δημοκρατίας, την φαυλοκρατία και πελατοκρατία".
Δεκτή από τον Αντώνη Μανιτάκη η συγχώνευση ΔΕΘ-HELEXPO
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Α. Μανιτάκης αποδέχθηκε βουλευτική τροπολογία με στόχο την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης των εταιρειών ΔΕΘ ΑΕ και HELEXPO AE.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας που είχε κατατεθεί από τους βουλευτές της ΝΔ Κωνσταντίνο Γκιουλέκα, Γιώργο Ορφανό, Έλενα Ράπτη και Σάββα Αναστασιάδη, η διαδικασία της συγχώνευσης δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί μέσα στο προβλεπόμενο διάστημα των δύο μηνών επειδή αναδείχθηκαν τεχνικά προβλήματα και ο προβλεπόμενος χρόνος αποδείχθηκε εξαιρετικά σύντομος.
Με την τροπολογία «οι εγκριτικές της συγχωνεύσεως Γενικές Συνελεύσεις πρέπει να έχουν συντελεστεί μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 2 μηνών από την έναρξη ισχύος του Ν. 4109/2013, ακόμη και κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων περί προθεσμιών και δημοσιότητας του κ.ν. 2190/1920 και του ν. 2166/1993. Η δε συγχώνευση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός δύο μηνών από την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων Γενικών Συνελεύσεων. Οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις ανατρέχουν στο χρόνο έναρξης ισχύος του ν. 4109/2013»