"Αναμενόμενες" θεωρεί τις αντιδράσεις για το σχέδιο "Αθηνά" ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, όπως ο ίδιος δήλωσε σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα FREE PRESS. Τις θεωρεί αναμενόμενες, διότι όπως είπε "επί δεκαετίες επικράτησε στη χώρα μας η απαράδεκτη άποψη ότι έχουμε δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση όχι για να δίνουμε γνώση και δεξιότητες στη νέα γενιά της χώρας, ώστε αυτή με τη σειρά της να προσφέρει στον εθνικό πλούτο και στην εθνική ανάπτυξη, αλλά για να εξυπηρετούμε καταναλωτικά τις τοπικές κοινωνίες".
Όσο για τις αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων και της αντιπολίτευσης απάντησε: "Κανείς απ' όσους έχω συναντήσει, απ' όλο το πολιτικό φάσμα, δεν διαφωνεί ότι υπάρχουν μεγάλες παθογένειες και στρεβλώσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας. Κανείς δεν υποστηρίζει ότι πρέπει να τα αφήσουμε όλα ως έχουν. Ιδιαιτέρως το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ έχουν καταθέσει εποικοδομητικές προτάσεις, που ελήφθησαν σοβαρά υπόψη στην πρόταση που καταθέσαμε, και ιδιαίτερα στο τελικό σχέδιο".
Ο υπουργός επανέλαβε ότι οι στόχοι του σχεδίου είναι "να θωρακίσουμε και να ενισχύσουμε τη δημόσια δωρεάν παιδεία" και αναφέρθηκε στο διάλογο που ήδη συνεχίζεται λέγοντας: "Η διαβούλευση είναι ουσιαστική και όλοι έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν. Επιδιώκουμε, χωρίς δογματισμό, το βέλτιστο αποτέλεσμα για τον τόπο και για τη νέα γενιά. Συζητάμε όποια πρόταση δεν αντιβαίνει στις αρχές του σχεδίου, που είναι γνωστές σε όλους. Γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι το πανεπιστήμιο είναι το ίδρυμα που καλλιεργεί και θεραπεύει όλες τις επιστήμες και όχι "συνοικιακό φροντιστήριο". Ότι η ανώτατη εκπαίδευση έχει συγκεκριμένα προαπαιτούμενα: κρίσιμη ακαδημαϊκή μάζα, τμήματα και σχολές, φοιτητές και ακαδημαϊκή κοινότητα, υποδομές, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, φοιτητική μέριμνα και διεπιστημονική κινητικότητα. Και σίγουρα όχι διάσπαρτα τμήματα, χωρίς καθηγητές, χωρίς υποδομές, χωρίς σύνδεση με την τοπική κοινωνία. Τμήματα που λειτουργούν σε μια πόλη σαν την "καλαμιά στον κάμπο". Τμήματα με πτυχία χωρίς αντίκρισμα. Αυτό δεν είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση, και δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να τη βαφτίζουμε έτσι. Όταν λοιπόν στο πλαίσιο της διαβούλευσης κατατίθενται προτάσεις στη βάση των αρχών του σχεδίου, που θεραπεύουν αυτές τις παθογένειες, και όχι στη βάση εξυπηρέτησης τοπικών συμφερόντων, που αναπαράγουν τις παθογένειες, λαμβάνονται σοβαρά υπόψη".
Ειδικά για το θέμα της δημιουργίας του "ομοσπονδιακού πανεπιστημίου "Αδαμάντιος Κοραής", ο κύριος Αρβανιτόπουλος επισήμανε: "Το θεσμό του ομοσπονδιακού πανεπιστημίου τον εισάγουμε στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής προκειμένου να δημιουργήσουμε συνέργειες, κινητικότητα σε φοιτητές και μέλη ΔΕΠ, αναζήτηση επιπρόσθετων πόρων. Έχουμε διευκρινίσει ότι τα ιδρύματα διατηρούν τη αυτονομία, την αυτοτέλεια και την ανεξαρτησία τους, και αναμένουμε τις προτάσεις τους, καθώς ο στόχος μας είναι κοινός: η ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας και της δυναμικής συμμετοχής στην έρευνα και στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας".
Ο υπουργός διευκρίνισε επίσης ότι το σχέδιο "Αθηνά" δεν επιβάλλεται από το μνημόνιο αλλά πρόσθεσε ότι "επιβάλλεται από τις στρεβλώσεις και τις παθογένειες δεκαετιών. Οι αλλαγές στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ δεν προέκυψαν λόγω της κρίσης. Αντίθετα, το μοντέλο που εφαρμόζαμε τόσα χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οδήγησε στην κρίση".
Ξεκαθάρισε για μία ακόμη φορά ότι δεν θα επανέλθει η βάση του δέκα στις φετινές εξετάσεις, ενώ μιλώντας και για την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, επανέλαβε ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση στο Λύκειο και στο Τεχνολογικό Λύκειο, που ξεκινά από τη νέα σχολική χρονιά, καθώς και η μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γι' αυτό για τις τρεις επόμενες ακαδημαϊκές περιόδους ανέφερε πως δεν θα υπάρξουν αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης.