Άκαρπη ήταν τελικά η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη με τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των ναυτεργατών (ΠΝΟ) πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, με στόχο να υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών και να λήξει η απεργία. Έτσι θα συνεχιστεί η 48ωρη απεργία, η οποία ξεκίνησε από τις 06:00 της Δευτέρας μέχρι τις 06:00 της Τετάρτης, δίνοντας συνέχεια στην ταλαιπωρία των επιβατών και δημιουργώντας προβλήματα στη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων.
Από την πλευρά τους οι ναυτεργάτες εμφανίστηκαν ανυποχώρητοι στο αίτημά τους για απόσυρση του πολυνομοσχεδίου και πληρωμή των δεδουλευμένων, ενώ καταγγέλλουν απεργοσπαστικούς μηχανισμούς, με αφορμή το δρομολόγιο του πλοίου “Φαιστός Παλλάς” από το Ηράκλειο της Κρήτης στον Πειραιά, το πρωί της Δευτέρας μεταφέροντας 130 νταλίκες με ευπαθή προϊόντα.
Σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ καταγγέλλει ότι “χθες το βράδυ, στο λιμάνι του Ηρακλείου διαδραματίστηκαν απερίγραπτες σκηνές κατευθυνόμενης βίας και τρομοκρατίας με στόχο τους απεργούς ναυτεργάτες. Ομάδες ροπαλοφόρων τραμπούκων εισέβαλαν στο πλοίο 'ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΑΣ' προκειμένου να εξαναγκασθεί ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα να εκτελέσουν το δρομολόγιο Ηράκλειο-Πειραιάς, μεταφέροντας αγροτικά προϊόντα, πράγμα που τελικά το πέτυχαν”.
“Είναι προφανές ότι στόχος της παραπάνω ενέργειας είναι το σπάσιμο μιας καθ' όλα επιτυχημένης απεργίας από τη μια μεριά και η δημιουργία συνθηκών κοινωνικού αυτοματισμού, στρέφοντας τη μια ομάδα εργαζομένων εναντίον της άλλης”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Τα ξημερώματα, ο υπουργός Ναυτιλίας με στόχο την ανεύρεση συμβιβαστικής λύσης για να λήξει η κινητοποίηση.
Στην επιστολή, ο Κωστής Μουσουρούλης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι “οι ιδιομορφίες και η προσφορά των Ελλήνων ναυτικών είναι απόλυτα αντιληπτές και γι’ αυτό το λόγο φορολογούνται με χαμηλότερους συντελεστές από κάθε άλλο κλάδο”.
Σε αίτημα της Ναυτικής Ομοσπονδίας για απόσυρση του πολυνομοσχεδίου με τίτλο “Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις”, ο κύριος Μουσουρούλης απαντά πως με το νομοσχέδιο “επικαιροποιούνται διατάξεις, οι οποίες καθορίζουν το βασικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης σε ζητήματα ενίσχυσης της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, καθώς και της ανάπτυξης της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης” και επιπλέον:
“Δημιουργούνται οι θεσμικές προϋποθέσεις για οργανωτική αναδιάρθρωση και αποδοτικότερη λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας με σκοπό τις επενδύσεις, την ανάπτυξη και την απασχόληση, ρυθμίζονται, για πρώτη φορά, θέματα άσκησης ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής και θεσπίζονται διατάξεις για την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών της ακτοπλοΐας σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία της ΕΕ”.