Για απεργίες – μαϊμού έκανε λόγο ο υπουργός μεταφορός, λέγοντας ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ πληρώνονται κανονικά, αν και τα συγκοινωνιακά μέσα δεν λειτουργούν, παρά τη μειωμένη συμμετοχή στις απεργίες.
Σήμερα το βράδυ αναμένεται η απόφαση του Δικαστηρίου, μετά από προσφυγή της διοίκησης των Σταθερών Συγκοινωνιών για το αν θα κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργίες. Όπως αναφέρει ο κύριος Χατζηδάκης “υπάρχουν όρια και όροι στην απεργία, τα οποία έχουν καταπατηθεί”.
Σύμφωνα με τον υπουργό μεταφορών οι κινητοποιήσεις στις σταθερές συγκοινωνίες είναι “ανέξοδες και εκτός νομιμότητας”, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω δράσης προαναγγέλλοντας παράλληλα αλλαγές στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών, την πρώτη ημέρα της απεργίας, στις 17 Ιανουαρίου, το ποσοστό των απεργούντων στο ΜΕΤΡΟ έφτασε το 33%.
Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης της ΣΤΑΣΥ, τονίζει ότι οι κινητοποιήσεις που γίνονται στο χώρο των συγκοινωνιών δεν έχουν συντεχνιακά χαρακτηριστικά, καθώς το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στη ΣΤΑΣΥ.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης της ΣΤΑΣΥ:
"Ο καθένας από τους συμπολίτες μας που μπορεί να διακρίνει τα αυτονόητα, εύκολα διαπιστώνει (ιδιαίτερα δε, αν δε διαθέτει «κοντή μνήμη»), ότι οι κινητοποιήσεις που γίνονται στο χώρο των Συγκοινωνιών δεν έχουν "συντεχνιακά" χαρακτηριστικά. Δηλαδή, πέρα από τη μεθόδευση των ΜΜΕ για τους λόγους και τις επιπτώσεις των Απεργιών, ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στη ΣΤΑ.ΣΥ.
Το μείζον και κυρίαρχο θέμα είναι η κατάργηση του θεσμού των Σ.Σ.Ε. σε όλο το φάσμα της Αγοράς!
Ξεχνάνε οι συμπολίτες μας, όταν παρασύρονταν από τα μεγάλα λόγια του υπουργού οικονομικών Γ. Παπακων/νου το 2010, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ καλλιέργησε τον αυτοματισμό σύμφωνα με τον οποίο οι «επτά πληγές του Φαραώ», οφείλονται στον κακό δημόσιο τομέα και φυσικά στους εργαζόμενους σε αυτόν;; Βλέπουν οι συμπολίτες μας που παρασύρθηκαν τότε, κατά πόσο περιορίστηκε σήμερα η ύφεση και η ανεργία σε συνδυασμό με τις έως και 50% μειώσεις που σε κάποιους τομείς του δημοσίου έχουν εφαρμοστεί;;
Θυμούνται οι συμπολίτες μας ότι από τότε είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας στις ισοπεδωτικές πολιτικές της "σαλαμοποίησης" διότι πολύ απλά, ήταν θέμα χρόνου η επέκταση των δεινών σε όλους τους τομείς (ιδιωτικό, εμπορικό, ελεύθερων επαγγελματιών, Παιδείας, Υγείας κ.ά.); Ξεχνάνε ότι έχουν πραγματοποιηθεί κινητοποιήσεις από τη Σταθερή Τροχιά για τους εργαζόμενους στον Ιδιωτικό τομέα, επειδή ακριβώς υπάρχει δυσκολία από τους απασχολούμενους σε αυτόν στο να απεργήσουν, μια και η ζούγκλα της εργασίας δεν αφήνει κανένα περιθώριο στον απροστάτευτο υπάλληλο για οποιαδήποτε δράση;
Θυμούνται οι συμπολίτες μας, τις φωνές ή μάλλον τις κραυγές αγωνίας από πλευράς των εργαζομένων στη Σταθερή Τροχιά και όχι μόνο, ότι η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς εργασίας δεν επιφέρει ανάπτυξη αλλά αντιθέτως το Κεφάλαιο θα «αποθρασυνθεί» εντελώς με αποτέλεσμα η φτωχοποίηση και η ανεργία να ανεβάσουν τα ποσοστά τους σε πρωτόγνωρα και πρωτοφανή νούμερα;
Επικαλούνται οι διοικούντες και οι κυβερνώντες ότι είναι απαραίτητο να εφαρμοσθούν οι νόμοι. Λησμονούν όμως ότι οι ίδιοι είναι ασυνεπείς στις ίδιες τους τις δεσμεύσεις. Η ανακολουθία έχει ξεπεράσει κάθε όριο! Ενώ ψηφίζονται ειδικοί νόμοι που αφορούν αναδιαρθρώσεις και εξυγιάνσεις, έρχονται μετά άλλοι, οι οποίοι στην ουσία ακυρώνουν τους προηγούμενους, όχι γιατί απέτυχαν στην εφαρμογή τους αλλά επειδή πολύ απλά η ύφεση λόγω φοροδιαφυγής και της μαύρης εργασίας βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους!...
Θέλοντας λοιπόν να δείξουν ότι “σκέφτονται” την ταλαιπωρία του κοινού, γνωρίζοντας πολύ καλά την “επιστήμη” του κοινωνικού αυτοματισμού, προσπαθούν με κάθε τρόπο να στρέψουν εναντίον όλων όσων αγωνίζονται όχι για κεκτημένα αλλά για αυτές τις ελάχιστες δυνατότητες αξιοπρέπειας που απορρέουν από το ίδιο το Σύνταγμα σε μια υποτιθέμενη ευνομούμενη πολιτεία.
Για να μην επαναλαμβάνουμε όλα τα ευκόλως εννοούμενα ή όλα όσα κατά καιρούς σας έχουμε γνωστοποιήσει: Προειδοποιούμε για τελευταία φορά την Κυβέρνηση και τη Διοίκηση ότι, εάν συνεχίσει με τη νοοτροπία της αδιαφορίας, να αγνοεί τις πρόσφατες δεσμεύσεις από πλευράς Κράτους με τους εργαζόμενους, που δεν είναι άλλες από την εφαρμογή των Σ.Σ.Ε., είναι βέβαιο ότι ο ασκός του Αιόλου δε θα κλείσει αν δε βρεθεί πολιτική λύση…"
"Δεν ισχύει ότι πληρωνόμαστε χωρίς να δουλεύουμε"
Απαντώντας στις κατηγορίες που τους προσάπτει ο υπουργός και η ΣΤΑΣΥ, o πρόεδρος του Επιχειρησιακού Σωματείου των Εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ, Αντώνης Σταματόπουλος (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) δήλωσε :
"Αυτά που ισχυρίζεται η διοίκηση ότι απεργούμε και πληρωνόμαστε δεν ισχύουν. Εμείς ειμαστε το επιχειρησιακο σωματείο, το πιο μεγάλο στα μέσα σταθερής τροχιάς, όσοι απεργούμε βάζουμε απεργία. Αν υπάρχει ένα σωματείο το οποίο έχει 40 άτομα και δεν απεργεί, φυσικά θα πάρει το μεροκάματο, όλοι οι υπόλοιποι ομως απεργούμε. Εγώ και τώρα σας στέλνω τα δικά μου εκκαθαριστικά να δείτε οτι σε όλες οι απεργίες τα τελευταία 3 χρόνια είναι περασμένες μέσα. Η εταιρεία το ισχυρίζεται αυτό γιατί για παράδειγμα ο ΗΣΑΠ δεν κάνει απεργία, κάνει στάση εργασίας, το ΜΕΤΡΟ κάνει απεργία αυτή τη στιγμή. Εαν μας βάζει συνολικά μπορεί να το ισχυριστεί αυτό, φυσικά, το ΤΡΑΜ δεν κάνει απεργία. Πάντως εμείς, όσοι απεργουμε δεν πληρωνόμαστε και αυτό ειναι ξεκάθαρο. Και είναι ντροπή και αίσχος να λένε τέτοια ψέμματα και να παραπληροφορούν το λαό".