Νέα εργαλεία προκειμένου να γίνεται πιο εύκολα ο εντοπισμός όσων έχουν ανάγκη
Αν και είναι σε όλα τα κινητά, λίγοι το γνωρίζουν: είναι το 112, ο πανευρωπαϊκός αριθμός εκπομπής σήματος SOS. Ο αριθμός εκείνος που μπορείτε να καλέσετε από το κινητό σας πάντα, ακόμη και αν δεν έχετε καθόλου σήμα ή διαθέσιμο υπόλοιπο.
Τώρα, το 112 αποκτά νέα εργαλεία, που επιτρέπουν τον εντοπισμό του καλούντος σε λίγα δευτερόλεπτα, την αυτόματη απεικόνιση στο γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών και τη μαζική αποστολή sms σε περιοχές που βρίσκονται σε κίνδυνο.
Με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, το τηλεφωνικό κέντρο για το «112» που λειτουργεί τώρα στις εγκαταστάσεις του ΟΤΕ και δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό κλήσεων, θα δεχτεί ουσιαστικές αλλαγές για την καλύτερη λειτουργία του συστήματος.
Όπως εξηγεί ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Καπάκης: «Το καινούργιο σύστημα δίνει τη δυνατότητα αυτόματης ανάκτησης των πληροφοριών της θέσης του καλούντος, δηλαδή ενώ μέχρι τώρα για να γίνει ανάκτηση των πληροφοριών από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας χρειαζόταν 8 λεπτά, αυτό θα γίνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα».
Στα νέα χαρακτηριστικά του συστήματος ανήκουν η αυτόματη απεικόνιση στο γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών και η μαζική αποστολή sms σε περιοχές σε κίνδυνο, ώστε να ενημερώνονται οι πολίτες άμεσα. «Επίσης, έχει τη δυνατότητα το κέντρο, το 112, διασύνδεσης με όλους τους φορείς αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, όπως είναι το 199, η ΕΛΑΣ, το 166 και όλοι γενικότερα οι άλλοι φορείς. Οι κλήσεις οι οποίες θα δέχεται το 112 θα προωθούνται κατευθείαν στους φορείς εκτάκτου ανάγκης, οι οποίοι θα κληθούν να διαχειριστούν την κλήση» εξήγησε ο γγ Πολιτικής Προστασίας.
Σε ό,τι αφορά τη φωνητική κλήση μέσω του «112», αν μια περιοχή βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή πρέπει να εκκενωθεί, θα υπάρχει η δυνατότητα με ένα αυτόματο μήνυμα φωνητικό να χτυπήσει στα σταθερά τηλέφωνα της περιοχής και κυρίως για αυτούς οι οποίοι δεν έχουν κινητά τηλέφωνα, έτσι ώστε να τους ειδοποιήσει για τον κίνδυνο που ελλοχεύει.
Επιπλέον, δημιουργούνται δύο κέντρα επικοινωνιών “contact center”, από τα οποία το ένα θα λειτουργεί στο συντονιστικό κέντρο του πυροσβεστικού σώματος και το άλλο στην ελληνική αστυνομία, όπου προβλέπονται συνολικά 50 συν 50 θέσεις εργασίας, αντίστοιχα και στα δύο κέντρα, και υπάρχει η δυνατότητα 1.440 κλήσεων ανά λεπτό.
Τέλος, θα δημιουργηθεί και το in call, που θα δίνει τη δυνατότητα στα καινούρια αυτοκίνητα, αν βρεθούν σε κάποιον κίνδυνο ή υπάρχει κάποιο τροχαίο ατύχημα, ακόμα κι αν ο οδηγός έχει χάσει τις αισθήσεις του, αυτόματα να δίνεται κλήση στο 112 και να εντοπίζεται ποιο αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνδυνο και σε ποιο σημείο είναι.