Ήδη 400 site έχουν δηλώσει το μετοχολόγιό τους, με τα 200 από αυτά να έχουν ήδη εγκριθεί
Για σημαντικό βήμα στον χώρο του διαδικτύου, στο θέμα της κατανομής των κρατικών διαφημίσεων, αλλά και της διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων έκαναν λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, και ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, παρουσιάζοντας το Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης, το μεσημέρι, στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.
Ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι “το διαδίκτυο αποκτά επιτέλους ταυτότητα” και με την κίνηση αυτή διασφαλίζεται:
Ο κ. Κρέτσος υπογράμμισε επίσης πως “κάτι τέτοιο δεν έχει ξαναγίνει”. Σύμφωνα με τον ίδιο, μερικά από τα προνόμια αυτής της πρωτοβουλίας είναι:
-
Δικαίωμα πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση.
-
Παροχή υπηρεσίας προστασίας λογοκλοπής (με τη συνεργασία του ΟΣΔΕΛ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου)
-
Μπορούν να γίνουν συνεργάτες στα προγράμματα ΕΚΟΜΕ
-
Διαπίστευση δημοσιογράφων
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε κάποια στατιστικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία από τις 400 αιτήσεις που έχουν καταβληθεί οι 200 έχουν γίνει δεκτές, το 54% αφορά εταιρείες, το 33% ατομικές επιχειρήσεις και το 13% φυσικά πρόσωπα. Στις 200 επιχειρήσεις που έχουν εγκριθεί δουλεύουν πάνω από 2.000 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι περίπου 1.000 είναι δημοσιογράφοι.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, έκανε λόγο για ιστορική στιγμή, η οποία “δυστυχώς έγινε το 2017, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Ουσιαστικά αποτελεί μία μάχη, με την οποία συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στη διαστρέβλωση και τις παθογένειες του χώρου. Η κίνηση αυτή γίνεται για να μπει τάξη στο διαδίκτυο, για να προασπιστεί η νομιμότητα. Σίγουρα δεν θα διορθώσει όλα τα προβλήματα, αλλά ελπίζουμε να κάνει τον χώρο καλύτερο. Ήδη 400 site έχουν δηλώσει το μετοχολόγιό τους, με τα 200 από αυτά να έχουν ήδη εγκριθεί”.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κλείνοντας την τοποθέτησή του, διερωτήθηκε: “Όσοι δεν κάνουν αίτηση έχουν κάτι να κρύψουν; Μήπως οι δημοσιογράφοι δουλεύουν σε καθεστώς γαλέρας; Μήπως έχουν μικρή επισκεψιμότητα και παρουσιάζουν κέρδη;”.
Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς, αναφέρθηκε στον χώρο του διαδικτύου ως “ένα πεδίο γκρίζων ζωνών. Στήνονταν ιστοσελίδες και ως διά μαγείας είχαν πρόσβαση στο κρατικό χρήμα. Τώρα όμως η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μία προσπάθεια στον χώρο της ενημέρωσης συνολικά, καθώς και οι εφημερίδες θα αναγράφουν συγκεκριμένα bar codes, ενώ θα δημιουργηθεί και η πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου”.
Ο κ. Παππάς εξήγησε πως σύμφωνα με τον νόμο το 30% της κρατικής διαφήμισης οφείλει να πηγαίνει στα περιφερειακά site. “Είμαστε πολύ χαρούμενοι, λοιπόν, που οι μισές επιχειρήσεις από αυτές που έκαναν αίτηση, αφορούν την περιφέρεια. Από αύριο θα υπάρχει πρόσβαση στις ιστοσελίδες που έχουν γραφτεί το μητρώο media”.