Το αίτημα κατατέθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών και θα συζητηθεί αύριο στο ΚΑΣ
Επίδειξη μόδας στον Παρθενώνα επιθυμεί να πραγματοποιήσει διάσημος οίκος ενδυμάτων και αξεσουάρ. Η πρότασή του για την επίδειξη μόδας, με φόντο το κορυφαίο μνημείο, πρόκειται να συζητηθεί αύριο στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Το αίτημα, όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος, κατατέθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Αθηνών από την εταιρία Gucci και αφορά τη διοργάνωση fashion show μπροστά από τον Παρθενώνα, την 1η Ιουνίου 2017. Παράλληλα, η εταιρία Gucci Gucci SpA (όπως αναφέρεται στην ημερήσια διάταξη του ΚΑΣ) ζητά και τη χορήγηση άδειας για την κινηματογράφηση της επίδειξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η εισήγηση της ΕΦΑ Αθηνών προς το Συμβούλιο είναι αρνητική, διότι ο χαρακτήρας και η σπουδαιότητα του μνημείου δεν επιτρέπουν την παραχώρησή του για εκδηλώσεις. Το θέμα θα μπορούσε να έχει λήξει σε επίπεδο Εφορείας, όμως οι διοργανωτές ζήτησαν να συζητηθεί και στο ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο του ΥΠΠΟΑ. Ετσι, αύριο Τρίτη, τα μέλη του ΚΑΣ καλούνται να συζητήσουν επί της πρότασης και να εισηγηθούν τη γνωμοδότησή τους στην υπουργό Πολιτισμού, η οποία έχει τον τελευταίο λόγο.
Στελέχη της αρχαιολογικής υπηρεσίας επισημαίνουν πως «η πρόταση αφορά σε ένα κανονικότατο ντεφιλέ, με πασαρέλα και μουσική». Εφόσον η επίδειξη δεν προορίζεται για την προβολή των προϊόντων της εταιρίας μόνο στα social media, είναι προφανές πως θα απαιτηθούν και καθίσματα για τους θεατές αλλά και παρασκήνια για να αλλάζουν ρούχα και αξεσουάρ τα μοντέλα. Κι όλα αυτά μπροστά από τον Παρθενώνα.
Στο πρόσφατο παρελθόν ο οίκος μόδας προκάλεσε αντιδράσεις με την προώθηση της νέας του σειράς «Διόνυσος», η οποία ήταν εμπνευσμένη από την αρχαία Ελλάδα. Στα βίντεο που ανάρτησε η εταιρία στο instagram ομοιώματα γλυπτών σε αντιστοιχία με τα γλυπτά στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα εμφανίζονταν ντυμένα με δημιουργίες της! Ετσι, είδαμε τον Διόνυσο με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αφτί να τραβάει selfie τον εαυτό του, τον Κέκροπα ντυμένο χίπις, τον Ιλισό με γυναικεία αξεσουάρ και την Καλλιρρόη να κρατάει iphone!
Μετά τα θόρυβο που πυροδότησε το «Gucci party» η εταιρία έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν ήταν στις προθέσεις της να προσβάλει τον ελληνικό πολιτισμό. Και πως η καμπάνια της πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης και της καινοτόμου δημιουργικότητας που προωθεί.