Για υπόθεση προσφορών σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων
Στα χέρια του ανακριτή βρίσκεται δικογραφία που αφορά υπόθεση προσφορών σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων που φαίνεται να προχώρησαν αφού είχε γίνει προσυνεννόηση μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.
Η εισαγγελία Πρωτοδικών άσκησε, σε βάρος των υπευθύνων των δυο εταιρειών, ποινική δίωξη για το κακούργημα της απάτης η οποία αναμένεται να προσωποποιηθεί στο στάδιο της κύριας ανάκρισης.
Η υπόθεση αφορά το αποκαλούμενο «καρτέλ των εργολάβων στα δημόσια έργα» και συγκεκριμένα τις προσφορές των δύο εταιρειών, κατά τη δημοπράτηση των έργων για την επέκταση κρηπιδώματος σταθμού εμπορευματοκιβωτίων προβλήτα του ΟΛΘ και την ανακαίνιση υποδομής γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας Ομόνοιας-Μοναστηράκι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επίκεντρο της εισαγγελικής έρευνας που διενεργήθηκε βρέθηκε η αλληλογραφία που φέρονται να αντάλλαξαν οι υπεύθυνοι των δύο κατασκευαστικών εταιρειών, από το 2008 έως το 2012. Από τις επίμαχες επιστολές φαίνεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ τους με στόχο να αποσυρθεί η εταιρεία ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ, η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα δύο έργα -είχε υποβάλει την πιο συμφέρουσα προσφορά- και να παραχωρήσει, τελικά, τη θέση της στην ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, συμφερόντων Γ. Μπόμπολα, η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.
Πάντως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την έρευνα δεν φαίνεται να προκύπτουν στοιχεία που να οδηγούν στο συμπέρασμα πως είχαν γνώση όλα τα μέλη των ΔΣ των δύο κατασκευαστικών για τη συνεννόηση που φέρεται να έγινε… κάτω από το τραπέζι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής Ομόνοια-Μοναστηράκι υπογράφηκε το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ αν και ήταν τρίτη στο σχετικό πίνακα μειοδοσίας.
Όσο για το μειοδοτικό διαγωνισμό του ΟΛΘ, είχε προκηρυχθεί το Φεβρουάριο του 2011 με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκατ. ευρώ. Ο ΑΚΤΩΡ είχε υποβάλλει στο διαγωνισμό αυτό τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.