Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το πλοίο φαίνεται να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού, που στο συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται περίπου στα 8 μέτρα
Ελεγχόμενη κρίνεται προς το παρόν η κατάσταση στο παροπλισμένο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου», που λόγω εισροής υδάτων, πήρε μεγάλη δεξιά κλήση 40 μοιρών μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, στην πύλη Ε-4.
Στο σημείο έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ βρίσκονται ήδη δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, δύτες που βούτηξαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει γείρει, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω της θολούρας των νερών από τη λάσπη, ωστόσο πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί.
Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο σύμφωνα με εκτιμήσεις πρέπει να φτάνει τα 8 μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου.
Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει από την πρώτη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο, αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.
Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο αύριο για να διαπιστώσουν που βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.
Το πλοίο, κατασκευής του 1972, που ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων από το ΝΑΤ, εκτελούσε τελευταία τα δρομολόγια για Κύθηρα - Αντικύθηρα – Κίσσαμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε "νεκροταφείο πλοίων", ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι, και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων, δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά, που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.
Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως, ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα.
Το ΝΑΤ είχε καταβάλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις.