Δημοσκόπηση για τα ζητήματα της επικαιρότητας
Την στάση της κοινής γνώμης πάνω στα σημαντικά θέματα της επικαιρότητας καταγράφει δημοσκόπηση της εταιρείας "Palmos Analysis" που δημοσιεύεται σήμερα στην Εφημερίδα των Συντακτών.
Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματα της έρευνας:
Για το προσφυγικό: ποσοστό 58% των Ελλήνων θεωρεί ότι οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις ευθύνονται για τις αυξημένες προσφυγικές ροές. Μόνο το 19% εντοπίζει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση. Επίσης 61% των Ελλήνων συμφωνεί με την επίκληση του βέτο από την ελληνική κυβέρνηση.
Για το ασφαλιστικό: ποσοστό 59% των Ελλήνων βλέπει θετικά τη ρήτρα ανάπτυξης για τις συντάξεις. Ποσοστό 59% επιθυμεί τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ασφάλισης. Μόνο το 31% θέλει να αναπτυχθεί ο 3ος πυλώνας (ιδιωτική ασφάλιση) και 61% θεωρεί σωστή την πρόταση της κυβέρνησης να πληρώνουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες ασφαλιστικές εισφορές ανάλογα με το εισόδημα τους και όχι με τον χρόνο ασφάλισης. Επίσης 71% των Ελλήνων πιστεύει ότι η κυβέρνηση οφείλει με κάθε τρόπο να προστατεύσει τις συντάξεις. Μόνο το 17% θεωρεί ότι η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος.
Για την αδειοδότηση των καναλιών: Το 79% των Ελλήνων πιστεύει ότι το καθεστώς λειτουργίας των ιδιωτικών καναλιών την τελευταία 25ετία δεν είναι διαφανές και δεν αποκλείει φαινόμενα διαπλοκής. Ποσοστό 73%, κρίνει αρνητική τη συμβολή των καναλιών στην αντικειμενική πληροφόρηση του κοινού, 64% εκτιμά ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης στο πλαίσιο της ρύθμισης του τηλεοπτικού τοπίου πρέπει να είναι η πάταξη των φαινομένων διαπλοκής. Μόνο το 29% θεωρεί προτεραιότητα να μην κλείσει κανένα από τα υπάρχοντα κανάλια. Το 67% θεωρεί θετική την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην αδειοδότηση μέσω διεθνούς διαγωνισμού.
Για την λίστα Μπόργιανς: Ποσοστό 65% των Ελλήνων θεωρεί ότι η Κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ έχει ευθύνες για τη λίστα Μπόργιανς, οι οποίες σχετίζονται με τη φοροδιαφυγή και τη διαπλοκή.
Για το κύκλωμα των εκβιαστών: Το 84% των Ελλήνων ζητά αυστηρότερο έλεγχο στην κρατική διαφήμιση, ενώ 38% θεωρεί ότι τα φαινόμενα κακοδιαχείρησης της κρατικής διαφήμισης αναπτύχθηκαν στην περίοδο διακυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.