Πώς είναι να είσαι πωλητής της “Σχεδίας” για μία ώρα; Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκαν να απαντήσουν και στη Θεσσαλονίκη εννιά άνθρωποι από το χώρο των ΜΜΕ και των τεχνών.
Ο Χρήστος Κιούσης και Γιάννης Σερβετάς από τους “Ράδιο Αρβύλα”, η ηθοποιός Γιολάντα Μπαλαούρα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και διάσημος πιανίστας Γιώργος Λαζαρίδης και οι δημοσιογράφοι Χάρης Αρβανιτίδης, Κωστής Ζαφειράκης, Νικόλ Καζαντζίδου, Έλσα Ποιμενίδου και Στέφανος Τσιτσόπουλος έβαλαν λοιπόν το κόκκινο γιλέκο και από τις 12 έως τη 1 μετά το μεσημέρι μπήκαν στη διαδικασία να πουλήσουν το περιοδικό του δρόμου.
Αν και το κρύο ήταν τσουχτερό, δεν στάθηκε εμπόδιο στο να εκτελέσουν όλοι το καθήκον τους και μάλιστα με πολύ καλή διάθεση.
Ο καθένας είχε το στυλ του αλλά ο σκοπός ήταν κοινός. Να γίνει η φωνή των ανθρώπων που έχουν ανάγκη πιο δυνατή και το όνομα της “Σχεδίας” να ακουστεί παντού.
Στη συνέχεια, οι πωλητές μαζί με τους εθελοντές συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Αριστοτέλους. Οι περαστικοί σταματούσαν για να μάθουν τι γίνεται. Γέλια, πειράγματα και φυσικά πολλές μα πολλές φωτογραφίες.
Όπως άλλωστε είπαν και οι υπεύθυνοι του περιοδικού, ο στόχος ήταν να γίνει γνωστός ο ρόλος του περιοδικού και όχι οι υψηλές πωλήσεις. Να ακουστεί η φωνή των ανέργων και αστέγων πωλητών της “Σχεδίας” σε περισσότερους ανθρώπους.
“114 εφημερίδες δρόμου, 41 χώρες, 5 ήπειροι, 14.000 άστεγοι πωλητές, 6.000.000 αναγνώστες, μία φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια” είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org). Αυτό είναι το σύνθημα και της “Σχεδίας”.