Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με την υπ΄ αριθμ. 54/2015 απόφασή της, επέβαλε σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο της Θεσσαλονίκης την κύρωση της προειδοποίησης που προβλέπει ο νόμος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς κατέγραψε πειθαρχική τιμωρία-ποινή σε μαθητή, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς, χωρίς πρώτα να ενημερώσει τους γονείς του, ενώ αντίθετα ενημέρωσε τρίτα πρόσωπα.
Αναλυτικότερα, μέσα στο σχολικό λεωφορείο ενεπλάκησαν βίαια τρεις μαθητές και ο διευθυντής του εκπαιδευτηρίου δεν ενημέρωσε τους γονείς του ενός από τους τρεις μαθητές για την πειθαρχική προφορική ποινή της παρατήρησης («άλλη φορά να είσαι πιο προσεκτικός στη συμπεριφορά σου και να συγκρατείς τα νεύρα σου») που επιβλήθηκε στον γιό τους και καταγράφηκε στο βιβλίο πράξεων επιβολής ποινών.
Όμως, ο διευθυντής ενημέρωσε τους γονείς των δύο άλλων μαθητών που είχαν εμπλακεί στο βίαιο περιστατικό μέσα στο σχολικό λεωφορείο για την πειθαρχική τιμωρία.
Στην συνέχεια οι γονείς του μαθητή που τιμωρήθηκε, αντέδρασαν υποστηρίζοντας, μεταξύ των άλλων, ότι παραβιάστηκαν προσωπικά δεδομένα του γιου τους με παράνομη επεξεργασία και ότι παράνομα, κατά παράβαση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, καταχωρήθηκε στο βιβλίο πράξεων επιβολής ποινών η πειθαρχική ποινή της παρατήρησης που επιβλήθηκε στον γιο τους.
Κατόπιν αυτών, η Αρχή αποφάνθηκε ότι τα εκπαιδευτήρια: 1) προέβησαν σε παράνομη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του μαθητή, 2) δεν ενημέρωσαν ως όφειλαν του γονείς του μαθητή για την καταχώρηση της σε βάρος του πειθαρχικής ποινής κατά παράβαση της νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (νόμος 2472/1997) και 3) δεν απάντησαν εμπρόθεσμα στην αίτηση των γονέων του εν λόγω μαθητή για τη διαγραφή της πειθαρχικής ποινής.
Η Αρχή αφού κάλεσε τα εμπλεκόμενα πρόσωπα σε εξηγήσεις, επέβαλε στα εκπαιδευτήρια την κύρωση της προειδοποίησης για να: 1) συλλέγουν κατά νόμιμο τρόπο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και να καταχωρίζουν στο αρχείο μόνο τα αναγκαία στοιχεία, 2) να ενημερώνουν τους γονείς των μαθητών για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, πριν από την καταχώρησή τους και 3) να απαντούν εμπρόθεσμα στις αιτήσεις -αντιρρήσεις που υποβάλλονται.