Φθαρμένα ελαστικά, ελλιπής συντήρηση και ανύπαρκτοι τεχνικοί έλεγχοι έχουν στρώσει το έδαφος για "κούρσες θανάτου" από μεγάλα φορτηγά και νταλίκες, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελεύθερος Τύπος".
Το δυστύχημα στην Εγνατία, που κόστισε τη ζωή σε πέντε ανθρώπους και το σοβαρό τροχαίο στον Κηφισό, επίσης από υπαιτιότητα οδηγού νταλίκας, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνθήκες ασφάλειας κάτω από τις οποίες τα ελληνικά φορτηγά κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η ηλικία των βαρέων οχημάτων υπερβαίνει τα 20 έτη. Το 26% μάλιστα των φορτηγών είναι άνω της 30ετίας, τη στιγμή που ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 11,5 έτη και σε χώρες όπως στη Γερμανία 8 έτη ή στην Αγγλία 6,7 έτη.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος, εννέα στα δέκα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία που τίθενται για κυκλοφορία στην Ελλάδα είναι ήδη μεταχειρισμένα, ηλικίας πλέον των δέκα ετών, έχοντας εξαντλήσει την «ωφέλιμη ζωή» τους για τους μεταφορείς στα κράτη της Ε.Ε. από τα οποία προέρχονται, με συνέπεια να χρειάζονται υπερβολικό κόστος συντήρησης για να περνούν έλεγχο ΚΤΕΟ.
Χωρίς έλεγχο ΚΤΕΟ
Είναι γεγονός, όμως, όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων, ότι τα φορτηγά και οι νταλίκες δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ.
"Τα βαρέα οχήματα οφείλουν να περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα ΚΤΕΟ είναι πλέον ιδιωτικά. Κατά τους ελέγχους οφείλεται να επιβεβαιωθεί τυχόν γήρανση των εξαρτημάτων και άρα επικείμενη αστοχία. Είναι αναληθές ότι στα ΚΤΕΟ δεν πρέπει να εντοπίζονται εξαρτήματα που θα αστοχήσουν ως τον επόμενο έλεγχο, λόγω της εύλογης φθοράς τους", αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΑΑ, ενώ προσθέτει πως "το υπουργείο Υποδομών, από τη θέσπιση των ΚΤΕΟ το 2001, δεν έχει προβεί ποτέ σε πλήρη έλεγχο αυτών, αν πράγματι διενεργούνται άρτια οι έλεγχοι οχημάτων".
Στην πράξη τα ΚΤΕΟ είναι ανεξέλεγκτα και όσοι έλεγχοι διενεργούνται αφορούν ζητήματα "ρουτίνας".