Τουρισμός: Πείτε μου τι θα φάτε να σας πω από πού είστε

Μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας, οι εστιάτορες μπορούν πλέον να καταλάβουν από ποια χώρα είναι ο κάθε τουρίστας, όχι από τη γλώσσα που μιλά αλλά από το φαγητό που παραγγέλνει.

Ειδικά στις περιοχές του Μοναστηρακίου και τα πέριξ τουριστικά στέκια της Αθήνας, καταστηματάρχες και σερβιτόροι, γνωρίζουν πλέον καλά.

"Με το που τους βλέπουμε καταλαβαίνουμε από ποια χώρα έχει έρθει ο κάθε τουρίστας" όπως αναφέρουν μιλώντας στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, μπορούν να καταλάβουν από την κάθε παραγγελία, από ποια χώρα προέρχεται ο εκάστοτε τουρίστας, αφού οι προτιμήσεις τους στο φαγητό, ταυτίζονται με τη χώρα προέλευσης…

Γερμανοί

Πριν παραγγείλουν ρωτούν λεπτομέρειες για την κατάσταση της χώρας, κουβαλώντας ένα είδος ενοχής. Ευγενικοί, προτιμούν συνήθως ένα καλό πιάτο συνοδευόμενο από κρασί. Χαρακτηριστικό γνώρισμά τους ότι όταν τελειώσουν το φαγητό τους, τοποθετούν στο πλάι τα πιάτα, ώστε να έρθει να τα μαζέψει ο σερβιτόρος.

Ιταλοί

Με πολλά κοινά, μεταξύ των άλλων πλέον και η οικονομική κρίση, οι Ιταλοί νοιώθουν ότι στην Ελλάδα αναζητούν τις ρίζες τους. Μπορεί να μην αφήσουν φιλοδώρημα, αλλά παραγγέλνουν συνήθως το μισό κατάλογο! Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν στο ελληνικό λάδι, το μπαλσάμικο ξύδι και τη ρακή.

Βραζιλιάνοι

Είναι ευαισθητοποιημένοι με την οικονομική κατάσταση της χώρας μας και καταναλώνουν οτιδήποτε θυμίζει Ελλάδα. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν στον μπακαλιάρο σκορδαλιά.

Ισπανοί

Στην έξοδό τους για φαγητό μοιάζουν πολύ με τους Έλληνες, έχοντας πλέον περιορίσει τα έξοδά τους.

Γάλλοι

Είναι κατά γενική ομολογία οι πιο απαιτητικοί πελάτες, καθώς η παραγγελία τους είναι πιο λεπτομερής και από… οδηγίες προς ναυτιλομένους.

Άγγλοι

Ευγενικοί και κύριοι, όταν πρόκειται για μεγαλύτερης ηλικίας άτομα, δείχνουν σεβασμό και δέος στη χώρα και τον πολιτισμό. Συνήθως αφήνουν το 5% σε φιλοδώρημα. Βέβαια, πάντα υπάρχουν και ορισμένοι νεώτεροι, τους οποίος βλέπουμε κάθε καλοκαίρι στα Μάλια…

Σουηδοί

Τις περισσότερες φορές είναι καλοφαγάδες, ενώ δεν παύουν να ρωτούν για την κατάσταση στη χώρα. Προτιμούν κρέας και τις περισσότερες μάλιστα φορές φιλέτο

Αμερικανοί

Δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, τον πολιτισμό της και τα προβλήματα στην οικονομία. Αφήνουν πάντα το 10% του λογαριασμού σε φιλοδώρημα, αφού πρώτα έχουν παραγγείλει ένα καλό κομμάτι κρέας με σάλτσα και έχουν ζητήσει επιπλέον κέτσαπ.

Κινέζοι

Οι πλέον ιδιότροποι, μπορεί να συζητάνε ώρες που θα καθίσουν, ενώ είναι πολλές φορές κουραστικοί για τους σερβιτόρους. Φωτογραφίζουν ό,τι τρώνε, που συνήθως αποτελείται από 2-3 πιάτα συνοδευόμενα πάντα από τσίπουρο.

Άραβες

Παλιά θεωρούνταν από τους καλύτερους πελάτες. Μετά την έναρξη της οικονομικής κρίσης είναι πιο φειδωλοί στα φιλοδωρήματά τους. Στα εστιατόρια προτιμούν συνταγές που να περιέχουν αρνί.

Ρώσοι

Μέχρι την κρίση ήταν οι καλύτεροι τουρίστες, ξοδεύοντας τα μεγαλύτερα ποσά σε κάθε επίσκεψη. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μπορεί να άφηναν 20 ευρώ για φιλοδώρημα.