Δικαστική και Διοικητική προστασία των Δικαιωμάτων των Καταναλωτών στις Τηλεπικοινωνίες
Εάν τα δικαιώματά μας ως συνδρομητών θίγονται και οι διαφορές μας δεν μπορούν να επιλυθούν με αμοιβαία καλή πίστη, μπορούμε να προσφύγουμε στα δικαστήρια ή να ζητήσουμε τη βοήθεια των κρατικών υπηρεσιών , των κοινωνικών θεσμών και των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών που οφείλουν να μεριμνούν για τη νόμιμη και την ομαλή λειτουργία των τηλεπικοινωνιών και για την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών.
Σε αυτό το πλαίσιο, για κάθε παραβίαση των δικαιωμάτων μας, μπορούμε να προσφύγουμε στο δικαστήριο. Αρμόδιο είναι το δικαστήριο του τόπου όπου παρέχεται η τηλεπικοινωνιακή υπηρεσία.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε στα δικαστήρια της πόλης που βρίσκεται η έδρα της εταιρίας, όπως προβλέπεται σε ορισμένες συμβάσεις. Οι σχετικοί όροι έχουν κριθεί άκυροι από τα δικαστήρια
Μπορούμε επίσης, αν θέλουμε να ζητήσουμε τη βοήθεια Ενώσεων Καταναλωτών. Έχοντας αντιμετωπίσει και άλλες περιπτώσεις σαν τη δική μας, ίσως να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν καλύτερα σε ένα δικαστικό αγώνα.
Για θέματα που άπτονται της προστασίας μας ως καταναλωτών, μπορούμε να απευθυνθούμε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Επιπλέον, μπορούμε να επιδιώξουμε το συμβιβαστικό κανονισμό της διαφοράς μας, μέσω της Επιτροπής Φιλικού Διακανονισμού Καταναλωτικών Διαφορών. Αυτές οι επιτροπές συγκροτούνται σε κάθε αρμόδια Νομαρχία της χώρας.
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα είναι η αρχή στην οποία απευθυνόμαστε σε περίπτωση κατάχρησης ή παραβίασης των προσωπικών μας δεδομένων.
Αν έχουμε πρόβλημα με την τηλεπικοινωνιακή εταιρία στην οποία είμαστε συνδρομητές, μπορούμε να απευθυνθούμε εγγράφως στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ζητώντας να διερευνήσει κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό και καταγγέλλοντας την αντιδεοντολογική ή παράνομη συμπεριφορά που προσβάλει τα δικαιώματά μας.
Η ΕΕΤΤ ιδρύθηκε από το Ελληνικό κράτος ως ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή, αρμόδια για την εποπτεία, τον έλεγχο και τη ρύθμιση της τηλεπικοινωνιακής και ταχυδρομικής αγοράς, φροντίζοντας πρώτα από όλα για το όφελος των πολιτών που είναι οι καταναλωτές των τηλεπικοινωνιακών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Η ΕΕΤΤ οφείλει να διερευνήσει τυχόν παραβάσεις της νομοθεσίας και μπορεί να κινήσει διαδικασία ακρόασης σε βάρος των εταιριών, καταλήγοντας στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων.
Χρύσα Τσιώτση
Νομικός
LL.M in Information Technology and Telecommunications Law
(University of Strathclyde in Glasgow-U.K)
[email protected]