Η θέση του υπαλλήλου σε αργία δεν αποτελεί πειθαρχική ποινή, ούτε προδικάζει την ενοχή του υπαλλήλου στον οποίο επιβλήθηκε, αλλά διοικητικό μέτρο που αποσκοπεί στην εξασφάλιση της ευρυθμίας στο πλαίσιο της εσωτερικής λειτουργίας της υπηρεσίας, αλλά και στην εγγύηση της εμπιστοσύνης του ευρύτερου κοινού στην εν γένει νομιμότητα της λειτουργίας αυτής.
Τα πιο πάνω ανέφερε στη βουλή ο Υπ.Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Μητσοτάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο υπουργός υπογραμμίζει στην απάντησή του ότι η θέση σε κατάσταση αργίας δεν επιφέρει τη λύση της υπαλληλικής σχέσης ούτε αποτελεί πράξη απόλυσης από την υπηρεσία αλλά προσωρινό διοικητικό μέτρο το οποίο συνεπάγεται την παύση για λόγους δημοσίου συμφέροντος της ενεργού ασκήσεως των κύριων και παρεπόμενων υπηρεσιακών καθηκόντων του υπαλλήλου. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι δεν πλήττεται το τεκμήριο της αθωότητας του υπαλλήλου ούτε αποδυναμώνεται η δικαστική προστασία που αυτός απολαμβάνει.
Ο κ. Μητσοτάκης τονίζει ότι με το άρθρο 16 του ν.4210/2013, ο θεσμός της αυτοδίκαιης αργίας έγινε περισσότερο ευέλικτος και προσφέρει στα αρμόδια όργανα τη δυνατότητα, να εξετάσουν την αναστολή της αργίας, αφού λάβουν υπόψιν τις ιδιαίτερες περιστάσεις της υπόθεσης συνεκτιμώντας πάντα το συμφέρον της υπηρεσίας και κρίνουν αιτιολογημένα ότι δεν είναι εξ αντικειμένου αναγκαία η συνέχιση της παραμονής του υπαλλήλου εκτός υπηρεσίας.
Με την ίδια ρύθμιση, δόθηκε η δυνατότητα στον υπάλληλο που τελεί σε καθεστώς αργίας και δεν του έχει επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης και δεν του έχει στερηθεί η προσωπική του ελευθερία από πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια απόφαση ποινικού δικαστηρίου, να ζητήσει την αναστολή της αργίας, ο οποίος διατηρεί παράλληλα και το δικαίωμα να επιδιώξει δικαστικά την αναστολή.
Καλόγηρος Βασίλειος