Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανακοινώνει ότι η εταιρεία Dyson, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου, εκτελεί πρόγραμμα ανάκλησης Αερόθερμων θερμού αέρα και Αερόθερμων θερμού και ψυχρού αέρα (ΑΜ04 και ΑΜ05) μάρκας Dyson. Οι Ανεμιστήρες δροσισμού της Dyson δεν επηρεάζονται.
Τα προϊόντα προορίζονται για χρήση σε σπίτια και γραφεία και πωλήθηκαν στην Ελλάδα (περίπου 800 τεμάχια) ως μοντέλα AM04 (Dyson Hot™ Bladeless Tower Heater/Fan combination) και AM05 (Dyson Hot+Cool™ Bladeless Tower Heater/Fan combination). Τα επηρεαζόμενα προϊόντα διατέθηκαν στην αγορά από τον Ιούλιο του 2011 (μοντέλο AM04) και το Δεκέμβριο του 2012 (μοντέλο AM05). Η παραγωγή νέων συσκευών και η αποστολή στον διανομέα έχει ανασταλεί προσωρινά, προκειμένου να διενεργηθεί η επιδιόρθωση των επηρεαζόμενων προϊόντων.
Η Dyson ανακάλυψε ότι υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να εισέλθουν στην εσωτερική πλακέτα κυκλώματος της μονάδας αγώγιμοι ρύποι, όπως υγρασία ή ξένες ουσίες. Μπορεί έτσι να προκληθεί κίνδυνος μερικού βραχυκυκλώματος της πλακέτας κυκλώματος στο κατώτερο τμήμα του περιβλήματος του Αερόθερμου / Ανεμιστήρα – Πύργου. Στη σπάνια περίπτωση που η πλακέτα κυκλώματος ρυπανθεί και προκύψει φλόγα, δεν είναι πιθανό να προκληθεί ούτε τραυματισμός ούτε βλάβη σε περιουσιακά στοιχεία, διότι οποιαδήποτε ενδεχόμενη φλόγα θα παρέμενε περιορισμένη εντός του περιβλήματος του προϊόντος.
Σε παγκόσμιο επίπεδο η Dyson έχει λάβει αναφορές για ένα μικρό αριθμό συμβάντων βλάβης της πλακέτας κυκλώματος, ως αποτέλεσμα της οποίας προκλήθηκε μια σύντομης διάρκειας φλόγα εντός του προϊόντος, η οποία έσβησε από μόνη της χωρίς να προκαλέσει ζημιά σε άλλα εξαρτήματα. Σε 4 από αυτές της περιπτώσεις (εκ των οποίων 1 στην ΕΕ) η φλόγα εξαπλώθηκε από την πλακέτα κυκλώματος σε άλλα εσωτερικά εξαρτήματα, προκαλώντας μικρή φωτιά στο εσωτερικό του προϊόντος, πριν σβήσει από μόνη της. Δεν έχει αναφερθεί οποιοσδήποτε τραυματισμός ή περιουσιακή ζημιά ή οποιαδήποτε εξωτερική φλόγα, σε έναν αριθμό προϊόντων που πλησιάζει το 1.000.000 σε όλο τον κόσμο.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και η εταιρεία Dyson παρακαλούν τους κατόχους των επηρεαζόμενων προϊόντων για προληπτικούς λόγους να σταματήσουν τη χρήση τους και τα αποσυνδέσουν από την πρίζα. Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να επισκεφθούν την ιστοσελίδα www.dysonrecall.com και να εγγραφούν για μια δωρεάν επισκευή. Για οποιεσδήποτε πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα www.dysonrecall.com, να στέλνουν email στο [email protected] ή να καλούν τη Γραμμή Εξυπηρέτησης Πελατών Dyson 800 111 3500 (Δευτέρα – Παρασκευή 9 π.μ. έως 5 μ.μ.).
Οι συσκευές θα παραληφθούν από την εταιρία Dyson, θα επιδιορθωθούν, θα καθαριστούν και θα επιστραφούν στους ιδιοκτήτες τους, χωρίς καμία χρέωση. Επιπλέον η εγγύηση θα ανανεωθεί για δύο χρόνια από την ημερομηνία επισκευής.