Την προσωρινή διακοπή των απεργιακών κινητοποιήσεων αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Έτσι τα δρομολόγια των πλοίων απο αύριο στις 6 το πρωί θα γίνονται κανονικά.
Τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ανέφεραν ότι πολλά απο τα θέματά τους, όπως αυτό της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας δεν έχουν ακόμα επιλυθεί και θα επανέλθουν με νέα 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με προοπτική κλιμάκωσης, την ερχόμενη Τετάρτη 9 Απριλίου, ημέρα της 24ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ.
Εν τω μεταξύ το μεσημέρι της Τετάρτης ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε συνάντηση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για το θέμα της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα που έχουν λήξει από το τέλος του 2013. Στη συνάντηση και οι δύο πλευρές εξέθεσαν τις απόψεις τους, χωρίς ωστόσο να ληφθεί κάποια συγκεκριμένη απόφαση και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις επόμενες ημέρες.
Νομοθετική ρύθμιση για τους απλήρωτους ναυτικόύς
Νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοΐας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος, προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ενημερώνοντας πως ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση.
Μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τα τουριστικά πλοία - το οποίο ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ - ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας πως σήμερα το πρωί θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του Έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος. Απηύθυνε μάλιστα σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, πως δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο Λιμάνι του Πειραιά.
Ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας ξεκαθαρίζοντας «δεν θέλουμε ούτε εργασιακό χάος, ούτε Μεσαίωνα όπως μας κατηγορούν θέλουμε εξορθολογισμό και βελτιώσεις». Εξήγησε πως για τον λόγο ότι δεν θέλει η κυβέρνηση να γίνονται επιστρατεύσεις προτείνει την ρύθμιση του πλοίου ασφαλείας εξασφαλίζοντας έτσι το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνίας και περιφρουρώντας το δικαίωμα της απεργίας. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα επιφέρει σήμερα - οπότε και ολοκληρώνεται η ψήφιση του νομοσχεδίου - βελτιώσεις στη διάταξη με κανόνες και περιορισμούς για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας που θα ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Μάλιστα εκτίμησε ότι το πλοίο ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός. Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες. «Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν στείρα άρνηση.