Ρύθμιση με την οποία τίθενται κανόνες και περιορισμοί στην ενεργοποίηση του "πλοίου ασφάλειας" (άρθρο 25 του νομοσχεδίου για τα τουριστικά πλοία) ανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ψηφίζει το μεσημέρι η Βουλή.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επέφερε βελτιώσεις στο άρθρο 25 για τη λειτουργία του "πλοίου ασφάλειας", σύμφωνα με τις οποίες το πλοίο ασφάλειας θα μπορεί να ενεργοποιηθεί μετά από 72 ώρες συνεχιζόμενης διακοπής της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας (πχ μακράς απεργιακής κινητοποίησης, κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας ή άλλης έκτακτης ανάγκης).
Ακόμη, προβλέπεται να καλύπτεται το ένα τρίτο των προγραμματισμένων δρομολογίων και το νέο καθεστώς να έχει μέγιστη διάρκεια έναν μήνα. Αν δηλαδή, τα προγραμματισμένα δρομολόγια προς ένα νησί είναι επί παραδείγματι τρία, το πλοίο ασφάλειας θα δρομολογείται στο ένα από αυτά και για διάστημα μέχρι ενός μήνα.
"Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να καταλύσουμε το απεργιακό δικαίωμα των Ελλήνων Ναυτικών, ούτε όμως και να αφήσουμε να καταστρατηγείται το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών μας", διαμήνυσε ο υπουργός Ναυτιλίας. Μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης κάλεσε το Κοινοβούλιο να ψηφίσει με ευρεία συναίνεση τη διάταξη, επισημαίνοντας ότι η ρύθμιση αυτή αποτελεί τη χρυσή τομή, καθώς διευθετείται η υποχρέωση που έχει η Πολιτεία απέναντι στους νησιώτες για μίνιμουμ συγκοινωνία και σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητείται η δυνατότητα απεργιακών κινητοποιήσεων στην Ακτοπλοΐα. Με τον τρόπο αυτό καθησυχάζει τις επιφυλάξεις που διατύπωσαν οι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης, στέλνοντας ταυτοχρόνως μήνυμα και προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ότι δεν πρόκειται για "απεργοσπαστικό μηχανισμό".
Ταυτοχρόνως, ο υπουργός επανέλαβε ότι, με τη νέα διάταξη που υιοθετεί -μετά από εισήγηση του βουλευτή της ΝΔ, Γιάννη Πλακιωτάκη- οι απλήρωτοι ναυτικοί θα πληρώνονται από το Δημόσιο (το ΙΝΝΕ) όταν δεν είναι συνεπείς οι εταιρείες που τους απασχολούν και οι οποίες εκτελούν επιδοτούμενες γραμμές. Με τη διάταξη αυτή, το υπουργείο Ναυτιλίας αποκτά τη δυνατότητα να δεσμεύει τις επιδοτήσεις προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια άγονων γραμμών και να τις καταβάλει ως δεδουλευμένα των απλήρωτων ναυτικών.