Εντός της εβδομάδος θα παρέχονται πλέον «on line» από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών μια σειρά από υπηρεσίες, οι οποίες μέχρι σήμερα παρέχονταν με τον παραδοσιακό τρόπο, τονίζει σε συνέντευξή του στη διαδικτυακή τηλεόραση του Αθηναϊκό Πρακτορείο ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, και προσθέτει:
«Τα ΚΕΠ είναι ένας δοκιμασμένος και καταξιωμένος θεσμός στην ελληνική κοινωνία. Εκατομμύρια συμπολίτες μας εξυπηρετούνται από αυτά και ο βαθμός αποδοχής τους και ικανοποίησης από τις υπηρεσίες, που παρέχουν, είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σχέση με άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Θεωρούμε, λοιπόν, χρέος μας αυτόν το επιτυχημένο θεσμό να τον ενισχύουμε ολοένα και περισσότερο, έτσι ώστε να διευκολύνουμε και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ».
O κ. Μητσοτάκης τονίζει ακόμη ότι «μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να συνδέσουμε το βασικό μητρώο του ΚΕΠ και με τη ΔΕΗ και με τις επιχειρήσεις του TAXIS για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), αλλά και με τη Στρατολογία, έτσι ώστε τα βασικά πιστοποιητικά Στρατολογίας να μπορούν να εκδίδονται για τους πολίτες στο λεπτό».
Η δυνατότητα για την παροχή αυτών των νέων υπηρεσιών, σημειώνει ο υπουργός Διοκητικής Μεταρρύθμισης, συνδέεται με τον νέο νόμο για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων και επικυρωμένων αντιγράφων.
«Νομοθετούμε την πλήρη κατάργηση της επικύρωσης όλων των αντιγράφων δημοσίων εγγράφων στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που κάνουμε να περιορίσουμε την απίστευτη γραφειοκρατία που ταλανίζει τον πολίτη» λέει και προσθέτει: «Εμείς, εμπιστευόμαστε τους πολίτες, δεν τους περνάμε από μια γραφειοκρατική διαδικασία. Τους δίνουμε τη δυνατότητα να προσκομίζουν ένα ευκρινές αντίγραφο του εγγράφου χωρίς τη σφραγίδα της επικύρωσης από τα ΚΕΠ στη δημόσια υπηρεσία, η οποία στη συνέχεια είναι υποχρεωμένη να κάνει έναν περιορισμένο δειγματοληπτικό έλεγχο για τον εντοπισμό των όποιων πλαστών δικαιολογητικών».
Ολόκληρη η συνέντευξη του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη, στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει ως εξής:
Eρ: Κύριε υπουργέ, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών εισέρχονται πλέον σε μια νέα εποχή. Ποιες είναι οι νέες υπηρεσίες που θα προσφέρουν τα ΚΕΠ;
Απ: Τα ΚΕΠ είναι ένας δοκιμασμένος και καταξιωμένος θεσμός στην ελληνική κοινωνία. Εκατομμύρια συμπολίτες μας εξυπηρετούνται από αυτά και ο βαθμός αποδοχής τους και ικανοποίησης από τις υπηρεσίες που παρέχουν είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σχέση με άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Θεωρούμε, λοιπόν, χρέος μας, αυτόν τον επιτυχημένο θεσμό να τον ενισχύουμε ολοένα και περισσότερο, έτσι ώστε να διευκολύνουμε και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από τα ΚΕΠ. Τι κάνουμε με απλά λόγια; Μια σειρά από υπηρεσίες, οι οποίες σήμερα παρέχονται από τα ΚΕΠ με τον παραδοσιακό τρόπο, θα τις παρέχουμε πια online. Ο πολίτης θα μπορεί να πηγαίνει και με μία απλή αίτηση στη στιγμή να παίρνει μια σειρά από βασικά πιστοποιητικά, όπως η φορολογική και η ασφαλιστική ενημερότητα του ΙΚΑ ή τα βασικά πιστοποιητικά του Δημοτολογίου. Και σήμερα μπορούσε να τα παίρνει αυτά τα πιστοποιητικά, αλλά έπρεπε να μεσολαβούν αρκετές ημέρες μέχρι που το ΚΕΠ να ερχόταν σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες που τα παρείχαν και να έφταναν τα πιστοποιητικά στα ΚΕΠ με τον απλό παραδοσιακό τρόπο του Fax. Προφανώς, την εποχή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θα πρέπει πια να μπορούμε να επιτυγχάνουμε τουλάχιστον τη διασύνδεση των βασικών βάσεων του Δημοσίου και αυτό κάνουμε. Η βάση των ΚΕΠ, η βασική βάση του Ερμή επικοινωνεί πια με τις βάσεις του Δημοτολογίου, με το TAXIS, έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί να εξυπηρετείται στη στιγμή από τα ΚΕΠ. Είναι ένα πρώτο βήμα στην κατεύθυνση της παροχής περισσότερων υπηρεσιών από τα ΚΕΠ, το οποίο θεωρούμε ότι θα διευκολύνει ουσιαστικά τους πολίτες, που χρησιμοποιούν τα ΚΕΠ.
Ερ: Αλήθεια, από πότε θα είναι διαθέσιμες στους πολίτες οι νέες υπηρεσίες των ΚΕΠ;
Απ: Κάποιες είναι ήδη διαθέσιμες, οι υπόλοιπες εντός της εβδομάδος και πιστεύω ότι όσο οι πολίτες γνωρίζουν και μαθαίνουν και ανταποκρίνονται θα δίνεται και σε εμάς μεγαλύτερο κίνητρο να παρέχουμε ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες μέσα από τα ΚΕΠ.
Ερ: Να περιμένουμε την προσθήκη των νέων υπηρεσιών στα ΚΕΠ το αμέσως προσεχές διάστημα;
Απ: Έχουμε ένα σχέδιο που μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορούμε να συνδέσουμε το βασικό μητρώο του ΚΕΠ και με τη ΔΕΗ και με τις επιχειρήσεις του TAXIS για τη χορήγηση ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο), αλλά και με τη Στρατολογία, έτσι ώστε τα βασικά πιστοποιητικά Στρατολογίας να μπορούν να εκδίδονται για τους πολίτες στο λεπτό. Τονίζω και πάλι ότι μεγάλη πρόκληση του Δημοσίου ήταν πάντα η δυνατότητα της διαλειτουργικότητας των βάσεων. Η πλήρης διαλειτουργικότητα των βάσεων θα επιτρέψει κάποια στιγμή στο μέλλον να γίνει πράξη και η ίδια η αυτεπάγγελτη αναζήτηση, όταν ο πολίτης, δηλ. έχει ήδη χορηγήσει ένα πιστοποιητικό, η δημόσια υπηρεσία να μπορεί να το αναζητεί. Παρότι το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει, όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε ακόμη στο σημείο αυτό.
Ερ: Κύριε υπουργέ, η δυνατότητα για την παροχή αυτών των νέων υπηρεσιών συνδέεται από ό,τι αντιλαμβάνομαι, με τον νέο νόμο που εισέρχεται προς ψήφιση για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων και επικυρωμένων αντιγράφων. Μια καινοτομία, θα έλεγα, του υπουργείου σας...
Απ: Στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που κάνουμε να περιορίσουμε την απίστευτη γραφειοκρατία, που ταλανίζει τον πολίτη, αλλά και κυρίως τον μικρό επιχειρηματία, αποφασίσαμε και νομοθετούμε την πλήρη κατάργηση της επικύρωσης όλων των αντιγράφων δημοσίων εγγράφων.
Ερ: Είχατε αναφέρει και ένα νούμερο, 30 εκατομμύρια είναι κάθε χρόνο τα προς επικύρωση αντίγραφα στα ΚΕΠ...
Απ: Είναι δεκάδες εκατομμύρια τα αντίγραφα, τα οποία επικυρώνονται σήμερα από τα ΚΕΠ. Εμείς, εμπιστευόμαστε τον πολίτη και του δίνουμε τη δυνατότητα να προσκομίζει ένα ευκρινές αντίγραφο του εγγράφου χωρίς τη σφραγίδα της επικύρωσης από τα ΚΕΠ στη δημόσια υπηρεσία, η οποία στη συνέχεια είναι υποχρεωμένη να κάνει έναν περιορισμένο δειγματοληπτικό έλεγχο για τον εντοπισμό των όποιων πλαστών δικαιολογητικών. Εμείς ερχόμαστε και λέμε ότι εμπιστευόμαστε τους πολίτες, δεν τους περνάμε από μια γραφειοκρατική διαδικασία, η οποία στην πράξη δεν απεκάλυπτε και πολλά πλαστά. Μια σφραγίδα μηχανιστικά, απλά, έμπαινε. Με αυτόν τον τρόπο, επίσης, απελευθερώνουμε και πολύτιμο χρόνο για τους εργαζόμενους των ΚΕΠ, ώστε να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας.