Ολοκληρώθηκαν πριν λίγο στον έβδομο ανακριτή Πειραιά, οι απολογίες των πέντε από τους έξι συλληφθέντες, της πρώτης ομάδας, που προσήχθησαν κατηγορούμενοι στην υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων. Αναμένεται η σύντομη κατάθεσή τους στην εισαγγελέα και στη συνέχεια ανακριτής και εισαγγελέας θα συσκεφθούν προκειμένου να αποφασίσουν αν θα τους κρίνουν προφυλακιστέους.
Σήμερα απολογήθηκαν ο πρόεδρος της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ, Γ. Σπανός, ο τμηματάρχης της διεύθυνσης εποπτείας Διαχείρισης Πετρελαιοειδών του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Μ.Χ., ο υπάλληλος του Α' Τελωνείου Πειραιά Σ.Β. και τρία ακόμα άτομα που φέρονται ως συνεργάτες του προέδρου της εταιρείας ΕΤΕΚΑ. Οι υπόλοιποι συλληφθέντες που κρατούνται στη ΓΑΔΑ θα απολογηθούν αύριο και τη Δευτέρα.
Η κατάθεση του Γ. Σπανού ολοκληρώθηκε το μεσημέρι, μετά από τρεις περίπου ώρες, με τον πρόεδρο της ΕΤΕΚΑ να αρνείται όλες τις κατηγορίες.
Προθεσμία για να απολογηθεί αύριο πήρε και έλαβε από τον 7ο ανακριτή Πειραιά, ο συνδικαλιστής και τμηματάρχης της διεύθυνσης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, που φέρεται να εμπλέκεται στην υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων, από την αποκάλυψη της ΕΛΑΣ.
Οι υπόλοιποι 9 συλληφθέντες, που κρατούνται στη ΓΑΔΑ, θα απολογηθούν αύριο και τη Δευτέρα.
Βαρύ το κατηγορητήριο
Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους συλληφθέντες, οι οποίοι είχαν διακινήσει στην αγορά 4,5 εκατ. λίτρα λαθραίο πετρέλαιο, είναι η σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ' έξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Τα μέλη του κυκλώματος παρακρατούσαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διοχέτευαν στα πρατήρια. Πολλές φορές οι εμπλεκόμενοι στο κύκλωμα για να παραλάβουν λιγότερη ποσότητα από αυτήν από αναγράφονταν στα παραστατικά, κατέστρεφαν τα ζυγολόγια ενώ σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποια από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος.
Σύμφωνα με την αστυνομία, οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι την τελευταία 2ετία ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ. Έως τώρα έχουν κατασχεθεί 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου, πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους συνηγόρους υπεράσπισης, στο κατηγορητήριο που έχει συντάξει ο ανακριτής το ποσό των διαφυγόντων δασμών και φόρων κατ' εκτίμηση δεν είναι 3,5 εκατ. ευρώ όπως είχε ανακοινώσει αρχικά η ΕΛ.ΑΣ, αλλά 662.800 ευρώ. Επίσης, οι συνήγοροι υποστηρίζουν ότι το λεγόμενο λαθρεμπόρευμα δεν είναι τα περίπου 4,5 εκατ.λίτρα πετρελαίου ναυτιλίας που έχει αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΕΛ.ΑΣ, αλλά 8,5 χιλιάδες λίτρα, ενώ αναφέρουν ότι πολλά από τα στοιχεία που επισημαίνονται στα διαβιβαστικά της αστυνομίας αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και όχι σε συνθηματικούς κωδικούς.
Μάλιστα, όπως τόνισαν, έχουν προσκομιστεί στοιχεία που αποδεικνύουν ότι δύο από τους κατηγορούμενους είχαν φιλική σχέση για πάνω από 20 χρόνια, καθώς οι γυναίκες τους τυγχάνει να είναι συγγενείς, ενώ αναφορικά με τη συνθηματολογία για την πολυκατοικία δηλώνουν ότι αφορά καταγγελία πολιτών για όχληση από τη λειτουργία πρατηρίου υγρών καυσίμων.
Υπογραμμίζουν, επίσης, ότι στη δικογραφία δεν υπάρχει έκθεση προσδιορισμού διαφυγόντων φόρων και δασμών, ενώ αναφορικά με την κατηγορία της παθητικής δωροδοκίας δεν υπάρχουν προσημειωμένα χαρτονομίσματα και δεν προκύπτει κάποιο στοιχείο από τηλεφωνικές συνομιλίες.
Ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ σε ανακοίνωσή του για το θέμα αναφέρει ότι οι εναντίον του αποδιδόμενες κατηγορίες είναι έωλες και αστήρικτες και ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στη κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης.