Ξεχάστε αυτά που γνωρίζετε για το κλείσιμο ραντεβού στον ΕΟΠΥΥ, αφού το υπουργείο Υγείας φέρεται να επεξεργάζεται νέο τρόπο λειτουργίας για το θέμα και νέο μηχανισμό λειτουργίας.
Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο απευθείας διαχείρισης των ραντεβού με τους συμβεβλημένους γιατρούς από τον ίδιο τον Οργανισμό.
Η αλλαγή αυτή εξετάζεται στο πλαίσιο ελέγχου των δραστηριοτήτων των γιατρών, αλλά, παράλληλα, αν εφαρμοστεί, θα ανακουφίσει και τους ασφαλισμένους.
Οι κινητοποιήσεις των γιατρών σε συνδυασμό με τις αλλαγές, που δρομολογούνται στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), έχουν προκαλέσει έμφραγμα στις ιατρικές υπηρεσίες, που παρέχει ο ΕΟΠΥΥ.
Το υπουργείο Υγείας επιχείρησε την αποσυμφόρηση του συστήματος, "ανοίγοντας" τον αριθμό των μηνιαίων επισκέψεων προς τους ιδιώτες γιατρούς, που έχουν συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ από 200 που ήταν σε 400.
Παρά τα μέτρα που ελήφθησαν, οι καταγγελίες ασφαλισμένων προς τον ΕΟΠΥΥ ότι εξαντλούνται σε... χρόνο-ρεκόρ τα δωρεάν ραντεβού για ιατρικές επισκέψεις, ακόμη και σε περιοχές που υπάρχει επαρκής αριθμός γιατρών ανά ειδικότητα, συνέχισαν να γίνονται με αμείωτο ρυθμό.
Τη δυσλειτουργία του συστήματος των ραντεβού επεσήμανε και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης, το μηνιαίο πλαφόν των ιατρικών επισκέψεων "κλείνει" μέσα στις πρώτες δέκα ημέρες του μήνα, κάτι που αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση για συνταγογράφηση.
Υπό το βάρος της ταχείας και εύρυθμης λειτουργίας για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, η διοίκηση του Οργανισμού είχε αφήσει ουσιαστικά τη διαχείριση των ιατρικών ραντεβού στους συμβεβλημένους ιατρούς.
Εξαρχής, υπήρχαν καταγγελίες ότι πολλοί έκλειναν επιλεκτικά τα ραντεβού και αρνούνταν σε ασφαλισμένους που δεν ήταν δικοί τους ασθενείς το δωρεάν ραντεβού, αλλά η κατάσταση φαίνεται πως πλέον έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού, κ. Δημήτρη Κοντό, "ο ΕΟΠΥΥ θα διαχειρίζεται μέρος του αριθμού των ιατρικών επισκέψεων στους συμβεβλημένους γιατρούς, ενδεχομένως τις 100 ανά μήνα, ώστε περισσότεροι ασφαλισμένοι να έχουν πρόσβαση μέσω του ασφαλιστικού τους φορέα σε γιατρό".
Αυτό που εκκρεμεί ακόμη να αποφασιστεί είναι αν τα ραντεβού θα διατίθενται απευθείας από τον ΕΟΠΥΥ μέσω του δικού του τηλεφωνικού κέντρου ή μέσω των συνεργαζόμενων τηλεφωνικών εταιριών.
Την πραγματική εικόνα για τον αριθμό των ιατρικών επισκέψεων που γίνονται κάθε μήνα ο ΕΟΠΥΥ την αποκτά με καθυστέρηση τριών εβδομάδων, μόλις παραλαμβάνει τα σχετικά παραστατικά των συμβεβλημένων ιατρών.
Θεωρητικά, θα μπορούσε μέσω της ΗΔΙΚΑ να υπάρχει σύνδεση online με τους γιατρούς για τις επισκέψεις όπως και για τη συνταγογράφηση, αλλά αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό ακόμη.
Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να συνάγονται εμμέσως σχετικά συμπεράσματα από την κίνηση των ιατρικών συνταγών για τον αριθμό των επισκέψεων των ασφαλισμένων.