Κραυγή κατοίκων για την ακτοπλοϊκή γραμμή των Αντικυθήρων

Έντονα αντιδρούν για τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κυθήρων και Αντικυθήρων με τον Πειραιά και την Κρήτη, οι κάτοικοι των Αντικυθήρων, με επιστολή τους στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Στο επίκεντρο της διαμαρτυρίας βρίσκεται το γεγονός ότι ο υπουργός αρνείται, όπως λένε, εδώ και μέρες να συναντηθεί με τους θεσμικούς τους εκπροσώπους για το πρόβλημα και χαρακτηρίζουν την απόφαση για την διακοπή της σύνδεσης ως «κορυφαία πράξη αναλγησίας ενός κράτους που δεν σέβεται τους ακρίτες του». Λένε ακόμη πως «και τα Αντικύθηρα είναι Ελλάδα και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μας κάνει να φύγουμε από τον τόπο που γεννηθήκαμε».

Όπως ισχυρίζονται το νησί των Αντικυθήρων δεν έχει την πολυτέλεια να υποστεί περαιτέρωυποβάθμιση και στην επιστολή επισημαίνουν ότι οι «ηρωικοί ακρίτες των Αντικυθήρων αξιώνουν (και δεν επαιτούν) την σταθερή και απρόσκοπτη συνέχιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με τον Πειραιά και με την Κίσσαμο της Κρήτης».

Παραθέτοντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά λένε ότι ανήκουν διοικητικά στην Περιφέρεια Αττικής και άρα πρέπει να πηγαίνουν έως εκεί για να συναλλάσσονται με μια σειρά υπηρεσιών όπως Περιφέρεια/ Αντιπεριφέρεια, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Δασαρχείο και Διεύθυνση Δασών, Εφορία, Πολεοδομία και Εφορείες Αρχαιοτήτων.

Τονίζουν ακόμη ότι η σύνδεση με τον Πειραιά είναι υποχρεωτική καθώς εκεί διαμένουν εκατοντάδες Αντικυθήριοι που δεν μπορούν να μεταβούν στο νησί μέσω Νεάπολης λόγω απόστασης και τεράστιου κόστους. «Ίσως να μη γνωρίζετε σχετικά, αλλά σας πληροφορούμε ότι η Νεάπολη απέχει 370 χιλιόμετρα από την Αθήνα και εκτός από τις τεράστιες δαπάνες μετάβασης πρέπει να πληρώνουμε και ξενοδοχείο καθώς το τοπικό πλοίο Πορφυρούσα αναχωρεί από εκεί στις 8 το πρωί και μόνο κάθε Δευτέρα» σημειώνουν στην επιστολή.

Για τη σύνδεση με την Κρήτη (Κίσσαμος) τη χαρακτηρίζουν ως υποχρεωτική καθώς από εκεί διενεργείται κυρίως η τροφοδοσία του άγονου νησιού τους, το οποίο δεν διαθέτει ούτε φούρνο και επειδή και εκεί διαμένει μεγάλος αριθμός αντικυθηρίων, «οικογένειες που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες στα δύο επειδή τα παιδιά με τη μάνα τους είναι στην Κρήτη και ο πατέρας τους στα Αντικύθηρα ή στα Κύθηρα!».

Πρόσφατα μάλιστα, είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή για τη ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά – Κυθήρων – Αντικυθήρων, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας. Στο κείμενο της ερώτησης αναφέρε τα ακόλουθα:

“Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτης, υποστηρίζοντας ότι τα λεφτά των επιδοτήσεων πρέπει να «πιάνουν τόπο», ανέφερε ως παράδειγμα επιδοτούμενης γραμμής, όπου τα χρήματα των επιδοτήσεων δεν «έπιαναν τόπο», τη γραμμή Πειραιά – Κύθηρα – Αντικύθηρα.

Συγκεκριμένα ανέφερε: « Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση με την ΑΝΕΚ, ώστε να σταματήσουμε να επιδοτούμε ένα δρομολόγιο, το οποίο δεν έχει καμία συγκοινωνιακή σκοπιμότητα. Το δρομολόγιο από Πειραιά προς Κύθηρα – Αντικύθηρα.

Για το δρομολόγιο αυτό το καράβι κάνει δεκατρείς ώρες. Θα μπορούσαμε κάλλιστα από τη Νεάπολη Λακωνίας, μέσα σε δύο ώρες, να εξυπηρετούμε καθημερινά αυτά τα νησιά. Και το καράβι να πηγαίνει παράλληλα και στο Καστέλι στην Κρήτη. Ο συνολικός χρόνος ταξιδίου θα είναι πολύ μικρότερος. Το υπάρχον δρομολόγιο δεν το χρησιμοποιούσε κανείς, είχε ελάχιστη κίνηση και μας κόστιζε γύρω στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αυτά τα χρήματα, λοιπόν, εφόσον θα πάμε σε μια πρότερη επιδοτούμενη γραμμή, θα μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε εκεί που πραγματικά νιώθω ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα”.

Πρόσφατα μάλιστα, το δρομολόγιο του πλοίου Βιτσέντζος Κορνάρος διεκόπη για 2 μήνες, γιατί το πλοίο απεσύρθη για συντήρηση, χωρίς να προβλεφθεί αντικατάστασή του. Έτσι, τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά και μάλιστα μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων.

Ο κ. Υπουργός στη συνέντευξή του, αλλά και με τις αποφάσεις του Υπουργείου, δείχνει να αγνοεί την πραγματικότητα που αφορά στη ζωή και στις δραστηριότητες των κατοίκων των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, καθώς και τις παραμέτρους της συγκοινωνιακής σύνδεσης των δύο νησιών. Τα δύο νησιά ανήκουν διοικητικά στον Πειραιά, που αποτελεί έδρα κεντρικών υπηρεσιών, με τις οποίες συναλλάσσονται οι κάτοικοι (Περιφέρεια, Πολεοδομία, ΔOY, Δασαρχείο, Τεχνικές Υπηρεσίες). Το παράδοξο είναι, ότι η κυβέρνηση προσφάτως έκλεισε τη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (ΔΟΥ) Κυθήρων, υποχρεώνοντας τους κατοίκους να εξυπηρετούνται στον Πειραιά”.