Για να ιδρύσεις μια εταιρεία δεν χρειάζονται πολλά και ας φαίνεται για ορισμένους άθλος. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει μια ομάδα μαθητών λυκείου, που με όραμα, όρεξη και σκληρή δουλειά έστησαν τη δική τους -εικονική- επιχείρηση για την ανάδειξη ενός προϊόντος που οι ίδιοι έφτιαξαν, με υλικά που καθένας μπορεί να βρει και μάλιστα σε αφθονία.
Ο Πέτρος, ο Στέλιος, ο Αχιλλέας, η Ζωή είναι μόνο τέσσερις από τους συνολικά 30 μαθητές της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής που δημιούργησαν την "Ecotech" για να αναδείξουν την οικολογική μπρικέτα που έφτιαξαν στο πλαίσιο του Πανελλαδικού Διαγωνισμού Μαθητικών Εικονικών Επιχειρήσεων του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων ΣΕΝ/Junior Achievement Greece.
Το έναυσμα για την ενασχόλησή τους με το "επιχειρείν" ήρθε από την καθηγήτρια μαθηματικών στη Σχολή, Γιώτα Χατζοπούλου, επικεφαλής του club επιχειρηματικότητας, η οποία και ενημέρωσε τους μαθητές της για τον διαγωνισμό (με έπαθλο ένα ταξίδι), στον οποίο συμμετείχαν τελικά 60 σχολεία από όλη την Ελλάδα.
Τα παιδιά τελικά όχι μόνο πήραν μέρος, αλλά κατέκτησαν και το βραβείο περιβαλλοντικής ευαισθησίας κάνοντας την καθηγήτριά τους, όπως η ίδια λέει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, να πανηγυρίζει στο άκουσμα των αποτελεσμάτων!
Φτιάχνοντας την μπρικέτα και στήνοντας την Ecotech
Για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, τα παιδιά "έριξαν" πολλές ιδέες στο τραπέζι, με την μπρικέτα να επικρατεί. Στη συνέχεια προχώρησαν στο στήσιμο της Ecotech, με την εκλογή διοικητικού συμβουλίου και κατόπιν στρώθηκαν στη δουλειά, δαπανώντας για το κάθε πεδίο λειτουργίας της "επιχείρησής" τους (μεταποίηση, τυποποίηση, διαφήμιση, κ.λπ.) πολλές ώρες, τόσο στη συζήτηση όσο και στη δουλειά.
"Συζητούσαμε ατελείωτες ώρες για τα πάντα, ενώ το όνομα της εταιρείας προέκυψε ως φυσικό επακόλουθο της δράσης μας, αφού η οικολογία με την τεχνολογία μπορούν μαζί, συνοδοιπόροι, να δημιουργήσουν θαύματα" ανέφερε η κ. Χατζοπουλου, εξηγώντας ότι το βελάκι προς τα μπρος, που αποτελεί και σήμα της Ecotech, δηλώνει ότι η εξέλιξη είναι πράσινη.
Η οικολογική μπρικέτα που έφτιαξαν τα παιδιά από υλικά που υπάρχουν παντού στο αγρόκτημα της σχολής πριονίδι, ροκανίδι, ξερά κλαδιά και χαρτοπολτό- "έδεσε" τελικά, ύστερα από πολλές αποτυχίες, μια Τετάρτη που έβρεχε καταρρακτωδώς, θυμάται η κ. Χατζοπούλου. "Εγώ κρατούσα την ομπρέλα μου και τα παιδιά, πλήρως εκτεθειμένα στο κρύο και τη βροχή, έφτιαχναν τον πολτό, νιώθοντας τη σιγουριά ότι έμαθαν από τις αποτυχίες τους και αυτή τη φορά θα το πετύχουν" λέει η μαθηματικός και προσθέτει: "τελικά, η διαίσθησή τους βγήκε αληθινή και καταλήξαμε να χορεύουμε όλοι στη βροχή με την επιτυχία μας".
Το προϊόν της Ecotech, σύμφωνα με τον "πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλό της, τον 17χρονο Πέτρο Τσάρα, ζυγίζει 150 γρμ., κοστίζει 60 λεπτά, αφήνει ελάχιστη στάχτη και δεν παράγει καθόλου αιθαλομίχλη. Και μπορεί η τιμή της να είναι κατά 50% υψηλότερη σε σχέση με την τιμή του ξύλου, ωστόσο, όπως λέει ο νεαρός μαθητής, αν γνωρίζει κανείς ότι έχει τριπλάσια θερμοδυναμική απόδοση, τότε γίνεται αμέσως αντιληπτό "γιατί λέω ότι είναι πιο φθηνή".
Στα πλεονεκτήματα της μπρικέτας, όπως αναφέρει η ομάδα της Ecotech στα φυλλάδια που τύπωσε, εντάσσονται: το χαμηλό κόστος, η εύκολη αποθήκευση, το καθαρό υλικό και το γεγονός ότι δεν αφήνει στάχτες, δεν πετάει σπίθες, παράγει πολύ λίγο καπνό, έχει μεγάλη διάρκεια καύσης και ευρεία εφαρμογή σε όλα τα συμβατικά και ενεργειακά τζάκια.
Οι μαθητές της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής δεν κατάφεραν, ωστόσο, μόνο να δημιουργήσουν μια οικολογική μπρικέτα, αλλά και κατασκεύασαν και την πρέσα που τους έδωσε το τελικό προϊόν. "Η πρέσα είναι δική μας πατέντα και μας κόστισε 10 ευρώ και η αλήθεια είναι ότι μας δυσκόλεψε αρκετά, δεδομένου ότι είναι δική μας εφεύρεση από την αρχή έως το τέλος" εξηγεί ο Στέλιος Στέφας, επικεφαλής του τμήματος παραγωγής.
Μάλιστα, όπως λέει, "στον διαγωνισμό υπήρχαν άνθρωποι που ζήτησαν να αγοράσουν την πατέντα μας, την οποία και εμείς εξελίσσουμε ήδη".
Επισημαίνεται ότι στη σημερινή της μορφή η πρέσα είναι χειροκίνητη, σύντομα θα δουλεύει και με γρύλο, ενώ δεν πρόκειται να αργήσει η πλήρη αυτοματοποίησή της.
Η δημιουργικότητα των νεαρών "επιχειρηματιών" δεν εξαντλήθηκε, ωστόσο, μόνο στην κατασκευή του προϊόντος, αλλά επεκτάθηκε και στην προώθησή του. Στο πλαίσιο αυτό, υπό τις οδηγίες του υπεύθυνου στο τμήμα Marketing, Αχιλλέα Αλεξιάδη, γύρισαν το δικό τους διαφημιστικό σποτάκι για την προώθηση του προϊόντος τους, με μια μαθήτρια να είναι σκαρφαλωμένη σε ένα δέντρο και να πετάει φύλλα, ενώ ο Χάρης, ως άλλος Χάρρυ Πότερ, κάνοντας τα... μαγικά του, αποκαλύπτει την οικολογική μπρικέτα.
Τον δικό της ρόλο στην προβολή του προϊόντος και των ιδιοτήτων του είχε και η Ζωή Τριανταφυλλίδη, ως επικεφαλής του τμήματος δημοσίων σχέσεων.