Το news.gr παρέχει στους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων όλες τις απαραίτητες οδηγίες για το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο που θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι στις 17 και 18 Ιουνίου αντίστοιχα. Οι εκφωνήσεις των θεμάτων θα δοθούν όπως και οι υπόλοιπες μέχρι τώρα, δηλαδή όταν δημοσιευτούν από το Υπουργείο Παιδείας. Σε ό,τι αφορά τις απαντήσεις στο Ελεύθερο Σχέδιο δεν υπάρχει απάντηση γιατί το κάθε σχέδιο είναι υποκειμενικό και εξαρτάται από τη γωνία που το βλέπει ο κάθε εξεταζόμενος. Σε ό, τι αφορά το γραμμικό σχέδιο δεν υπάρχει απάντηση γιατί το σχέδιο δίνεται και ο υποψήφιος απλά πρέπει να το αποτυπώσει.
Στόχος μας είναι να πετύχετε το καλύτερο δυνατό και οι συμβουλές που ακολουθούν αποσκοπούν σε αυτό.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
-
Λόγω του καιρού (ζέστη – ιδρώτας), τα χέρια να είναι πάντα στεγνά(χρήση χαρτομάντιλων ). Μια κενή κόλλα χαρτί κάτω από τους χάρακες, ώστε να εφάπτεται σε αυτό, το τμήμα του χεριού κατά την σχεδίαση. Κίνδυνος νοτίσματος του χαρτιού.
-
Στο τελείωμα του χρόνου, εκτενής ανασκόπηση όλου του θέματος για τυχόν ελλείψεις η διόρθωση μικρολαθών, προσεκτικό σβήσιμο και καθάρισμα όλης της επιφανείας και αποκόλληση του θέματος από την πινακίδα σχεδίασης.
Για το Σύγχρονο Φροντιστήριο Μ.Ε.
Καραπούλιος Παναγιώτης – Νάση Μαίρη
Οδηγίες για το Ελεύθερο Σχέδιο
Τοποθέτηση των βασικών αντικειμένων της σύνθεσης στον χώρο σχεδίασης, βάση αξόνων (κάθετους, οριζόντιους, κλπ), με τρόπο τέτοιο ώστε τα μεγέθη τους να είναι κατά προσέγγιση του φυσικού μεγέθους τους ή ώστε να χωράνε σωστά (ούτε πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά) στον προκαθορισμένο χώρο.
Σωστές αναλογίες των αντικειμένων έχουν επιτευχθεί όταν τα ίδια τα αντικείμενα αλλά και τα κενά που σχηματίζονται ανάμεσα τους (κενά και πλήρη) είναι όπως εκείνα της σύνθεσης.
Πέντε (5) τόνοι (φωτοσκιάσεις) πρέπει να αναδείξουν το σχέδιο που έχει προηγηθεί. Δηλαδή λευκό, μαύρο και τρεις ενδιάμεσοι τόνοι του γκρι.
Οι φόρμες των πέντε τόνων πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο διανθισμένες ώστε να καλύπτουν όλα τα αντικείμενα και τον περιβάλλοντα χώρο γύρο τους (φόντο), δημιουργώντας τονική ισορροπία. Δηλαδή να μην είναι ούτε υπερφωτισμένο (πολύ γκρι), ούτε υποφωτισμένο ( πολύ μαύρο) το τελικό αποτέλεσμα.
Η γραμμή πρέπει να έχει τέτοια ποιότητα, πυκνότητα και πολυπλοκότητα έκφρασης για να αναδεικνύει την τονική φόρμα που επιθυμούμε κάθε φορά, χωρίς να φαίνεται «σκληρή» ανάμεσα στα περάσματα των φορμών τόνου αλλά και των ίδιων των αντικειμένων.
Λαμβάνοντας υπόψη τους επιμέρους τόνους που μπορεί να εμπεριέχονται σε μια βασική τονική φόρμα, αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο το τελικό «παιχνίδισμα» της φωτοσκίασης στο τελικό αποτέλεσμα.
Τελική ποιότητα του σχεδίου έχουμε, όταν όλα τα παραπάνω έχουν πραγματοποιηθεί και η αισθητική που αποπνέει το σχέδιο σαν σύνολο είναι ικανοποιητική.
Για το Σύγχρονο Φροντιστήριο Μ.Ε.
Κόκκαλη Σταυρούλα