Γκολ από τα αποδυτήρια φαίνεται ότι έχουν βάλει οι μαθητές που επέλεξαν τη βιολογία γενικής παιδείας έναντι των μαθηματικών. Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς και μαθητές τα θέματα στα μαθηματικά ήταν δύσκολα ενώ η βιολογία ήταν βατή.
Οι δυσκολίες που συνάντησαν οι μαθητές στο μάθημα των μαθηματικών γενικής παιδείας σε αντίθεση με τη βιολογία φέρνει στο προσκήνιο μια στρέβλωση του συστήματος. Στο μηχανογραφικό δελτίο υπάρχουν σχολές που είναι κοινές ανάμεσα σε δύο επιστημονικά πεδία.
Οι μαθητές που διαγωνίζονται για τα εν λόγω τμήματα εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα με διαφορετικό δείκτη δυσκολίας όπως αποδείχθηκε και από τη δεύτερη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων. Το μόνο μάθημα το οποίο είναι κοινό είναι η νεοελληνική γλώσσα.
Στα τμήματα αυτά που η εισαγωγή είναι εφικτή από δύο επιστημονικά πεδία πλεονεκτούν παραδοσιακά οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης που λόγω της φύσης των μαθημάτων πετυχαίνουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις συγκριτικά με τους μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι περίπου το 86% των φοιτητών στα παιδαγωγικά τμήματα προέρχεται από τη θεωρητική κατεύθυνση και μόλις το 14% από την τεχνολογική και τη θετική. Όσοι λοιπόν επιθυμούν να γίνουν, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, γυμναστές και έχουν επιλέξει τη βιολογία φαίνεται μέχρι στιγμής να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση.
Στον πιο κάτω πίνακα παρουσιάζουμε όλα τα τμήματα που είναι κοινά ανάμεσα στο 1ο επιστημονικό πεδίο και στο 2ο, 4ο,5ο. Το 1ο επιστημονικό πεδίο δηλώνεται από τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, που επιλέγουν στη συντριπτική πλειονότητα το μάθημα της βιολογίας γενικής παιδείας. Αντίθετα στις σχολές του 2ου, 4ου και 5ου πεδίου οι μαθητές επιλέγουν στην πλειονότητα τα μαθηματικά γενικής παιδείας.
Τμήματα
|
Επιστημονικά πεδία
|
Εκπαίδευση και Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία -Αθήνα
|
1ο και 2ο
|
Εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής Θεσσαλονίκη
|
1ο και 2ο
|
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες,Τρίκαλα,Κομοτηνή)
|
1ο και 2ο
|
Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Πάτρα,Θεσσαλονίκη)
|
1ο και 2ο
|
Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίας Αλεξανδρούπολη
|
1ο και 2ο
|
Επιστημών Προσχολική Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Ρόδο
|
1ο και 2ο
|
Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Κόρινθο
|
1ο και 2ο
|
Κινηματογράφου
|
1ο και 2ο
|
Μουσικών Σπουδών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη,Κέρκυρα)
|
1ο και 2ο
|
Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Θεσσαλονίκη
|
1ο και 2ο
|
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη,Φλώρινα,Ιωάννινα, Βόλο, Πάτρα,Αθήνα,Ρέθυμνο, Ρόδο)
|
1ο και 2ο
|
Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
|
1ο και 2ο
|
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών (Φλώρινα, Ιωάννινα)
|
1ο και 2ο
|
Παιδαγωγικό Προσχολική Εκπαίδευσης (Βόλο,Ρέθυμνο)
|
1ο και 2ο
|
Προσχολικής Αγωγής ΑΤΕΙ (Αθήνα,Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα)
|
1ο και 2ο
|
Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής ΤΕΙ Ηπείρου
|
1ο και 2ο
|
Τεχνών Ήχου και Εικόνας Κέρκυρα
|
1ο και 4ο
|
Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Μυτιλήνη
|
1ο και 4ο
|
Διαχείριση Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών Αγρίνιο
|
1ο και 4ο
|
Διοίκηση Επιχειρήσεων (Ηγουμενίτσα, Μεσολόγγι)
|
1ο και 5ο
|
Διοίκηση, Οικονομία και Επικοινωνία Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων
|
1ο και 5ο
|
Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Θεσσαλονίκη
|
1ο και 5ο
|
Δημόσια Διοίκηση
|
1ο και 5ο
|
Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Θεσσαλονίκη
|
1ο και 5ο
|
Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Αθήνα
|
1ο και 5ο
|
Ακολούθως παρουσιάζουμε έναν πίνακα με τη περσινή διακύμανση των βαθμολογικών επιδόσεων σε Βιολογία γενικής και μαθηματικής γενικής παιδείας. Στα περσινά θέματα το 65,6% στη βιολογία έγραψε πάνω από τη βάση έναντι του 60,9% στα μαθηματικά.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΣΤ. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ.
|
18 - 20
|
22,23
|
15 - 17,9
|
17,41
|
12 - 14,9
|
13,84
|
10 - 11,9
|
7,43
|
|
|
|
|
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔ.
|
18 - 20
|
20,99
|
15 - 17,9
|
21,10
|
12 - 14,9
|
14,68
|
10 - 11,9
|
8,53
|
|
|
|
|
Γενικά οι μαθητές της θεωρητικής γράφουν καλύτερα από τους μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης, με βάση τα στοιχεία του 2012. Οπότε οι μαθητές της θεωρητικής έχουν ένα προβάδισμα συγκριτικά με τους μαθητές της τεχνολογικής στις σχολές που είναι κοινές ανάμεσα στο 1ο και 2ο ή και 4ο επιστημονικό πεδίο. Βέβαια καλύτερα όλων γράφουν οι μαθητές της θετικής που όμως κατευθύνονται ως επί το πλείστον στα επαγγέλματα υγείας.
Μ.Ο βαθμολογικής επίδοσης Θεωρητικής:12,13
Τεχνολογική (κύκλος πληροφορικής) : 11,03
Θετική: 14,01