Το λάθος θέμα των μαθηματικών Εσπερινών Λυκείων και η λύση του

Λάθος είναι το θέμα Δ3 του μαθήματος "Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας" των πανελλαδικών εξετάσεων, στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της Δ’ Τάξης Εσπερινών Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία.

Έκτακτη συνεδρίαση της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων πραγματοποιήθηκε το απόγευμα, ενώ η επιτροπή εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση: "Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) ανακοινώνει ότι στο θέμα Δ3 του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας» των Εσπερινών Λυκείων, στο οποίο εξετάστηκαν περίπου πεντακόσιοι υποψήφιοι, δόθηκε μία ασύμβατη υπόθεση, η οποία, ωστόσο, ουδόλως επηρεάζει την επίλυση του θέματος.

Η ΚΕΕ με οδηγία της προς τα Βαθμολογικά Κέντρα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ισότιμη και αντικειμενική βαθμολόγηση όλων των υποψηφίων", καταλήγει.

Η Μαθηματική Εταιρεία κάλεσε μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να δώσει οδηγίες για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών.

Όπως λένε οι εκπαιδευτικοί της Μαθηματικής Εταιρείας η υπόθεση του ερωτήματος ήταν λάθος και τα δεδομένα που δόθηκαν δεν ισχύουν. Γι’ αυτό ζητούν να ακυρωθεί το συγκεκριμένο θέμα.

Αν οι εξεταστές αποδεχθούν την άποψη αυτή και στείλουν σχετικές οδηγίες στους βαθμολογητές να ακυρωθεί το θέμα, οι βαθμοί του θα δοθούν στα υπόλοιπα ερωτήματα.

Σύμφωνα  με το φροντιστήριο Σύγχρονο, με το οποίο συνεργάζεται το news.gr, στα θέματα που δόθηκαν χθες στους υποψηφίους των Εσπερινών Λυκείων στο Θέμα Δ.3. μπορεί να γίνει η εξής παρατήρηση :

Αν και το θέμα λύνεται, παρόλα αυτά η υπόθεση του ερωτήματος είναι λανθασμένη 

(Όταν 0<α<β<γ τότε δεν ισχύει α2+β2+γ2 = 6).

Γενικά στα Μαθηματικά όταν έχουμε ψευδή υπόθεση οποιοδήποτε συμπέρασμα είναι αποδεκτό. Για το λόγο αυτό καλό είναι, ιδιαίτερα στις εξετάσεις, να αποφεύγονται τέτοιες περιπτώσεις διότι εδώ πιθανόν ο μαθητής που θα έβλεπε την αντίφαση να μην προχωρούσε στην λύση του ερωτήματος.

Ακολουθεί η εκφώνηση και η απάντηση των θεμάτων: