Οι εκπαιδευτικοί εμμένουν στην απόφασή τους για απεργία οδηγώντας την κυβέρνηση στην λύση της πολιτικής επιστράτευσης όλων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με το ΦΕΚ υπ' αριθμόν 139/11-5-2013 η κυβέρνηση αιτιολογεί την επιστράτευση των εκπαιδευτικών προβάλλοντας ως επιχειρήματα τη σημαντική διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και τους σοβαρούς κινδύνους που επαπειλούνται για τη δημόσια τάξη και την υγεία των υποψηφίων στις ανωτέρω εξετάσεις. Επειδή λοιπόν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι είναι οι μαθητές θεωρήσαμε σωστό να ζητήσουμε τις απόψεις νέων ανθρώπων που δίνουν σε λίγες μέρες πανελλήνιες άλλα και μερικών αποφοίτων που πέρασαν πέρυσι τη ψυχοφθόρα διαδικασία των εξετάσεων.
Δίκαια τα αιτήματά τους άλλα δεν πρέπει να τα διεκδικούν εις βάρος των μαθητών
Η Ελευθερία πρωτοετής φοιτήτρια του τμήματος ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης μας είπε για την απεργία των εκπαιδευτικών "είμαι κατά και ίσως θυμωμένη μαζί τους. Η απόφαση τους να ασκήσουν πίεση σε βάρος των παιδιών είναι λανθασμένη. Το άγχος των υποψηφίων και η διαδικασία αμφιβολίας στην οποία μπαίνουν είναι απίστευτα ψυχοφθόρες. Επίσης η αγωνία αυτή και η παράταση πέρα από το ψυχικό κόστος που προκαλεί στις οικογένειες ακόμη των μαθητών, αποτελεί και επιπλέον σημαντικά έξοδα για έναν ακόμη μήνα . Το αίτημα τους είναι δίκαιο και έχει βάση αλλά δεν θεωρώ ότι είναι σωστό λίγες μόνο μέρες πριν τις πανελλήνιες που αποτελούν καθοριστικό σταθμό για πλήθος υποψηφίων να τίθενται στον αέρα οι κόποι ετών.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η θέση της Ματίνας πρωτοετούς φοιτήτριας του τμήματος Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και μέλλουσας εκπαιδευτικού, η οποία είπε "είμαι κατά επειδή πιστεύω ότι δεν μπορείς να εκβιάζεις για να βρεις το δίκιο σου, παίζοντας με τους μαθητές και τους γονείς που βρίσκονται σε μια κατάσταση πανικού που δημιουργούν οι πανελλαδικές". Βέβαια και η Ματίνα αναγνώρισε ότι τα αιτήματά των εκπαιδευτικών είναι δίκαια άλλα δεν είναι σωστός ο τρόπος της διεκδίκησής τους. Η Ματίνα υποστήριξε ότι για τη λύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι αναγκαίο να δουλέψουν όλοι μαζί γονείς, καθηγητές, μαθητές, και να μην στρέψει η κοινότητα των καθηγητών τους υπόλοιπους εναντίον της.
Η Νικολέτα, μαθήτρια του 4ου λυκείου Κατερίνης μας είπε επακριβώς για το θέμα της απεργίας "Ναι πιστεύω είναι δίκαια τα αιτήματά τους γιατί με την αύξηση του ωραρίου θα απολυθούν πολλοί αναπληρωτές. Ήδη έχουμε τεράστιο θέμα με την ανεργία στη χώρα μας και επειδή συζήτησα το θέμα με μια παλιά μου καθηγήτρια έμαθα πως σε γυμνάσιο της Κατερίνης υπάρχουν 4-5 καθηγητές που δεν έχουν ώρες και απλά κάθονται! Δε φταίνε αυτοί, η κυβέρνηση φταίει που έκανε τόσες προσλήψεις χωρίς να τους χρειάζεται! Είμαι όμως κατά της απεργίας καθαρά γιατί θα είναι μεγάλη ψυχολογική φθορά για τους μαθητές!"
Τα ίδια ακριβώς δήλωσε και η Αγγελική μαθήτρια της β τάξης στο 1ο λύκειο. "Μπορεί να μη δίνω φέτος πανελλήνιες όμως ξέρω από φίλες μου ότι το άγχος τους είναι μεγάλο και δεν έπρεπε οι καθηγητές να αποφασίσουν τώρα απεργία. Μπορεί να έχουν δίκαια αιτήματα. Ας έβρισκαν έναν άλλο τρόπο να τα διεκδικήσουν και όχι σε βάρος των μαθητών". Η συνονόματή της από το λύκειο Κονταριώτισσας δεν διαφοροποιήθηκε ριζικά. Χαρακτηριστικά μας ανέφερε: "Είναι άδικο να παίζουν με εμάς που εδώ και 9 μήνες αγωνιζόμαστε για να φθάσει αυτή η μέρα που θα εξεταστούμε. Δεν καταλαβαίνουν την ψυχική και σωματική μας κούραση; Με αυτό που κάνουν μας αγχώνουν περισσότερο. Και οι καθηγητές έχουν το δίκιο τους. Βασικά η κυβέρνηση ευθύνεται που αποφάσισε στις πανελλήνιες να αυξήσει το ωράριο. Ας το έκανα μετά τις εξετάσεις. Όμως και οι καθηγητές με την απεργία που θα κάνουν δεν θα βλάψουν την κυβέρνηση άλλα εμάς τους μαθητές τους".
Σε καμία περίπτωση δεν έχουν δίκιο
Μία άλλη μαθήτρια με την οποία συνομιλήσαμε, η Σοφία από το 2ο λύκειο Κατερίνης, μας είπε " Οι καθηγητές δεν είναι ανθρωπιστές. Δεν ενδιαφέρονται για εμάς. Επίσης οι δυο ώρες που θα διδάξουν παραπάνω δεν είναι κάτι τραγικό. Δυο μέρες την εβδομάδα αντί για 4 ώρες θα έχουν μάθημα 5 ώρες. Δεν έγινε και τίποτα".
Οι καθηγητές δεν είχαν άλλη επιλογή
Διαφορετική θέση από τις κοπέλες είχε ο Κωνσταντίνος απόφοιτος του 5ου λυκείου Κατερίνης και φοιτητής πλέον στη φιλοσοφική σχολή του ΑΠΘ. Ο Κωνσταντίνος καταλόγισε ευθύνες στο Υπουργείο Παιδείας που αποφάσισε να πάρει αυτή την απόφαση λίγες μέρες πριν από τις πανελλήνιες με αποτέλεσμα, όπως μας είπε, να υπάρχει βούληση από τον εκπαιδευτικό κόσμο για απεργία εν μέσω των εξετάσεων. Αναγνώρισε και αυτός ότι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι δίκαια. Για την απεργία μας δήλωσε : "Καταλαβαίνω τους εκπαιδευτικούς. Από το 2010 έχουν δεχτεί αλλεπάλληλες μειώσεις μισθών, ώστε δεν έχουν άλλο τρόπο αντίδρασης από την απεργία αν και αυτή τους φέρνει σε σύγκρουση με την κοινωνία. Τα θύματα βέβαια είναι οι μαθητές και γενικότερα η Παιδεία"
Θα έχουμε περισσότερο χρόνο για προετοιμασία
Ο Γιώργος μαθητής του λυκείου Κονταριώτισσας, όπως και η Αθηνά μαθήτρια της γ τάξης έδωσαν μια άλλη διάσταση στο όλο θέμα. Οι δύο μαθητές μας είπαν χαρακτηριστικά ότι είναι υπέρ της απεργίας των εκπαιδευτικών γιατί οι πανελλήνιες θα ξεκινήσουν πιο αργά άρα και θα έχουν περισσότερο χρόνο προετοιμασίας.
Μετά από τη συζήτηση με τους 9 νέους ανθρώπους διαπιστώνουμε ότι δεν υπάρχει απόλυτη ομοφωνία. Πολλοί όμως αναγνωρίζουν ότι είναι δίκαια τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών όμως η απεργία στις πανελλήνιες δεν ήταν ο πρέπον τρόπος για να πιέσουν την κυβέρνηση. Οι μαθητές αισθάνονται κουρασμένοι ψυχολογικά, οι μέρες μετράνε αντίστροφα και επιθυμούν να ολοκληρώσουν τις εξετάσεις στην ώρα τους.