Οι τέσσερις πυλώνες του σχεδίου “Αθηνά”

Σε τέσσερις πυλώνες κινείται, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, η θεραπεία που προσφέρει το σχέδιο "Αθηνά" στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας.

- Συγχωνεύονται συγγενή ως προς το γνωστικό αντικείμενο Τμήματα για την κάλυψη του αριθμού των αναγκαίων μελών ΔΕΠ και ΕΠ. Δημιουργούνται θύλακες Αριστείας φοιτητών.

- Συγχωνεύονται Τμήματα και Συστήνονται αντ' αυτών νέες Σχολές με κύριο χαρακτηριστικό τη χωρική συνοχή και την αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών.

- Συγχωνεύονται Τμήματα με τη σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων με εθνική αναπτυξιακή στοχοθεσία και περιφερειακές αναπτυξιακές προοπτικές.

- Συγχωνεύονται Ιδρύματα για την ανάπτυξη θεματικών θυλάκων Αριστείας και την εφαρμογή οικονομιών κλίμακας.

Όπως αναφέρεται, στρατηγικός στόχος του σχεδίου Αθηνά είναι η εκπλήρωση του θεμελιώδους ρόλου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική.

Επίσης, ειδικότερα, το υπουργείο στοχεύει στην προώθηση της επιστημονικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης, στην προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας και τη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας, την επιχειρηματικότητα και την οικονομική γεωγραφίασ της χώρας. Παράλληλα, θέλει να φροντίσει την ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού στον ευρωπαϊκό χώρο.

Μετά την ολοκλήρωσή του, οι εμπνευστές εκτιμούν ότι θα προσφέρει βέλτιστες συνθήκες διδασκαλίας και έρευνας, προοπτική ακαδημαϊκής ανέλιξης και καταξίωσης, θύλακες επιστημονικής αριστείας, καλύτερη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, καταξίωση και αναπτυξιακές προοπτικές.

Δείτε όλες τις σχολές της τελικής πρότασης του σχεδίου "Αθηνά".