Στις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, μετά τη συνάντηση μελών της Ομοσπονδίας με εκπροσώπους της μεγαλύτερης Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών της Γερμανίας, της GEW.
Στο επίκεντρο βρέθηκε το πρόβλημα υποσιτισμού των μαθητών, η ενίσχυση της διαρροής κατά την υποχρεωτική εκπαίδευση και τα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως είπε, ακόμη και στο μέσο της σχολικής περιόδου. Ειδικότερα, σημείωσε πως εξακολουθούν να υπάρχουν 1.600 κενά εκπαιδευτικών και για πρώτη φορά, όπως ανέφερε, παρατηρείται το φαινόμενο να κινδυνεύουν μαθητές/μαθήτριες να αποκλειστούν από τις εξετάσεις λόγω της άρνησης της πολιτείας να καλύψει τα κενά ακόμα και σε βασικά μαθήματα.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ αναφέρθηκε και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, ιδίως οι νεοδιόριστοι, που, όπως είπε, υποχρεώνονται συχνά με μισθό 900 ευρώ να μετοικήσουν κάτω από δύσκολες συνθήκες στον τόπο διορισμού τους.
Μίλησε επίσης στο μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας, που οδηγεί, όπως σημείωσε, αναγκαστικά στη μετανάστευση ικανών και καλά καταρτισμένων επιστημόνων, οι οποίοι θα μπορούσαν να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών GEW τόνισε πως τα προβλήματα που με ιδιαίτερη ένταση αντιμετωπίζει η Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως ανέφερε, αν δεν βρουν σύντομα λύσεις, θα οδηγήσουν στην επέκταση της κρίσης με την ίδια ένταση και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Ανέφερε ενδεικτικά ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση στη Γερμανία είναι ανεπαρκείς, χωρίς να προσεγγίζουν το 2,5% του αντίστοιχου ποσοστού στην Ελλάδα, και αυτό γεννά προβλήματα και στη Γερμανία, όπως τα μεγάλα ποσοστά λειτουργικού αναλφαβητισμού, καθώς 7,5 εκατομμ. πολίτες ηλικίας 14-64 ετών είναι στη Γερμανία λειτουργικά αναλφάβητοι, πράγμα που οδηγεί μεγάλο μέρος αυτών στον κοινωνικό αποκλεισμό. Επίσης, προσέθεσε ότι 1,5 εκατ. νέοι ηλικίας 22-30 ετών στερούνται των απαραίτητων μορφωτικών εφοδίων για επαγγελματική ένταξη.