“Ως κοινωνία πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα: θέλουμε να είμαστε μια κοινωνία χωρίς Λύκειο ή με Λύκειο;”
Με σχολικούς συμβούλους και επιμορφωτές συνομίλησε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου και στο επίκεντρο βρέθηκε το μάθημα των Θρησκευτικών.
Μιλώντας με τους 70 συμβούλους που παραβρέθηκαν, ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι “το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να υπάρχει και στο μέλλον”. Επιπλέον, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι έχει γίνει “εξαιρετική δουλειά” στην επιμόρφωση των Θεολόγων.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός κατά τη συζήτηση που έλαβε χώρα στο 2ο ΠΕΚ που φιλοξενήθηκε στο Γυμνάσιο Φιλοθέης, στην επιτροπή για το μάθημα των Θρησκευτικών έγινε ουσιαστική συζήτηση δεν υπήρξε δογματισμός από καμία πλευρά.
Σχετικά με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ο κ. Γαβρόγλου είπε:
“Ως κοινωνία πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα: θέλουμε να είμαστε μια κοινωνία χωρίς Λύκειο ή με Λύκειο; Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες. Για το λόγο αυτό ο πυρήνας της εκπαιδευτικής μας μεταρρύθμισης είναι οι δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
Η όποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αν δεν συνδυαστεί με ένα εθνικό σύστημα επιμόρφωσης δεν έχει νόημα. Η επιμόρφωση δεν θα πρέπει να είναι προσχηματική. Θέλουμε ένα σύστημα επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς που το αποζητούν κι έχουν τόσο υποχρεώσεις όσο και δικαιώματα.
Το γεγονός ότι δεν έχει καταρρεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα τα χρόνια της κρίσης οφείλεται στους εκπαιδευτικούς. Όχι όλους αλλά στους περισσότερους. Επιτελούν κοινωνικό λειτούργημα και αυτό πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε γενναιόδωρα.
Θέλουμε από του χρόνου να υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των σχολικών στελεχών αλλά και αυτοαξιολόγηση της Πολιτείας που ποτέ δεν έχει γίνει.
Οι 70 επιμορφωτές που συμμετείχαν θα επιμορφώσουν 3000 εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα.”