Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των περίπου 103.000 μαθητών
Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των περίπου 103.000 μαθητών, ενώ ένα μήνα αργότερα, στις δέκα πρώτες ημέρες του Αυγούστου θα ανακοινωθούν και οι βάσεις εισαγωγής, καθώς σήμερα Τρίτη ολοκληρώθηκε ο κύκλος των εξετάσεων.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία δεδομένη πρέπει να θεωρείται για τις σχολές επιστημών εκπαίδευσης, η πτώση των βάσεων λόγω της μείωσης του αριθμού υποψηφίων και της απώλειας του bonus των προφορικών.
Επιπλέον, το μεγαλύτερο ποσοστό φετινών βαθμολογιών πάνω από τη βάση σε σχέση με πέρσι είναι σαφώς παράγοντας ανόδου των βάσεων των χαμηλών και μεσαίων σχολών.
Πιο αναλυτικά:
Στο 1ο επιστημονικό πεδίο και με την απώλεια των παιδαγωγικών λείπουν περίπου 2.000 θέσεις. Έτσι και οι υποψήφιοι των σχολών με μεσαία ζήτηση θα περιοριστούν σε λιγότερες θέσεις ανεβάζοντας έτσι τις βάσεις.
Γενικότερα και καθώς τα περυσινά θέματα έριξαν τις βάσεις, εφέτος αναμένεται άνοδος τόσο στις Νομικές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όσο όμως και σε σχολές με επίσης μεγάλη ζήτηση όπως στις σχολές ΜΜΕ και Ψυχολογίας.
Στο 2ο επιστημονικό πεδίο, όπου συγκεντρώνονται και οι περισσότερες σχολές, τα μαθηματικά είναι ένα πρόβλημα, καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις λένε ότι οι υποψήφιοι δεν τα πήγαν καλά και έτσι θα υπάρξει μια κάποια συγκράτηση των βάσεων σε σχέση με πέρυσι. Οι Πολυτεχνικές σχολές αναμένεται να κερδίσουν το περσινό χαμένο έδαφος.
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο η Βιολογία έβαλε δύσκολα στους υποψηφίους όμως και πάλι για την είσοδο στις ιατρικές σχολές ο βαθμός που θα απαιτείται θα είναι κοντά στο 19,5. Σχολές βιολογίας, οδοντιατρική, κτηνιατρικές αλλά και παραϊατρικών επαγγελμάτων αναμένεται επίσης να ανέβουν. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο και για ιστορική άνοδο των ιατρικών σχολών.
Στο 4ο επιστημονικό πεδίο το γεγονός ότι η είσοδος στα Παιδαγωγικά έχει γίνει δύσκολη, με αποτέλεσμα να τις επιλέγουν λίγοι, ίσως φέρει μείωση των βάσεων και εύκολη πρόσβαση σε αυτές με σχετικά χαμηλό βαθμό.
Στο 5ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται πτώση των βάσεων γενικότερα καθώς οι επιδόσεις των μαθητών ως τώρα φαίνεται ότι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Αναμένεται πτώση των βάσεων.