Από τις 18.709 ώρες Γεωλογίας – Γεωγραφίας στις τάξεις Α και Β Γυμνασίου οι 12.247 εξ αυτών καλύφθηκαν με β ανάθεση για το σχολικό έτος 2014-15, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παραθέτει η Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία.
ΩΡΕΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ/ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
|
ΠΕ03 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
|
3.688
|
ΠΕ04.01-ΦΥΣΙΚΟΙ
|
3.259
|
ΠΕ15 – ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
|
2.342
|
ΠΕ04.02-ΧΗΜΙΚΟΙ
|
1.977
|
ΠΕ04.04-ΒΙΟΛΟΓΟΙ
|
784
|
ΠΕ04.01.50-ΦΥΣΙΚΟΙ ΕΑ
|
95
|
ΠΕ03.50-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΕΑ
|
66
|
ΠΕ04.02.50-ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΑ
|
28
|
ΠΕ04.03- ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΕΣ
|
8
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
12.247
|
Η Ελληνική Γεωλογική Εταιρία αναφέρει στο κείμενό της τα ακόλουθα:
Στις 21-10-2015 η Ένωση Ελλήνων Φυσικών και η Ένωση Ελλήνων Χημικών δημοσίευσαν συντονισμένα άρθρα διαμαρτυρόμενες για τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών των ειδικοτήτων τους, απευθυνόμενοι παράλληλα και στον Υπουργό Παιδείας. Η διαπίστωση αυτή προκύπτει αβίαστα από το κοινό τους αίτημα: “οι επόμενες φάσεις καθορισμού των θέσεων αναπληρωτών να γίνονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 και με διαφανή τρόπο, διότι στο σημερινό δυσμενές εργασιακό και οικονομικό περιβάλλον η δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση των πολιτών σε ότι αφορά στις ευκαιρίες και στις δυνατότητες εργασίας αποτελεί αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα” Την παραπάνω αρχή, η Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία (ΕΓΕ) την αντιλαμβάνεται ως αίτημα για διδασκαλία των μαθημάτων του κλάδου ΠΕ04 από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.
Το θέμα αυτό αγγίζει ένα κοινό πρόβλημα όλων των ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πού σχετίζεται με τις β΄ αναθέσεις· την στελέχωση δηλαδή των εκπαιδευτικών δομών από μόνιμους και αναπληρωτές με τέτοιο τρόπο ώστε η διδασκαλία κάθε μαθήματος να γίνεται από την εκάστοτε ειδικότητα α΄ ανάθεσης, όπως ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, χωρίς στρεβλώσεις, με κυρίαρχο το πνεύμα της ισότιμης αντιμετώπισης και το σεβασμό σε μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και στην επιστήμη που εκπροσωπεί ο καθένας.
Δυστυχώς, όσον αφορά την ειδικότητά μας κάτι τέτοιο δε συμβαίνει καθώς, όπως μαρτυρούν τα παρακάτω επίσημα στοιχεία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Α΄ΘΜΙΑΣ & Β΄ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Β΄ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ, ΤΜΗΜΑ Γ΄,Αρ. Πρωτ. 124982/Ε2/04-08-2015) για το σχολικό έτος 2014-2015, από τις 18.709 ώρες «Γεωλογία- Γεωγραφία» Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, οι 12.247 καλύφθηκαν με β΄ ανάθεση.
Η ΕΓΕ συμφωνεί με την διατυπωθείσα αρχή και στηρίζει το συγκεκριμένο αίτημα των ενώσεων ΕΕΦ και ΕΕΧ για διαφάνεια και προσλήψεις βάσει πραγματικών αναγκών, αρχή που προϋποθέτει να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών και το σύνολο των ωρών α΄ ανάθεσης! Ελπίζουμε σύντομα να υπάρξει συνεννόηση όλων των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών ώστε να λυθούν τα προβλήματα του κλάδου μας (ΠΕ04) με βάση την παραπάνω αρχή. Όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία και απόψεις που περιλαμβάνονται στα κείμενα της ΕΕΦ και ΕΕΧ τα θεωρούμε αντίστοιχα ελλιπή και παραπλανητικά καθώς είναι αποσπασματικά και δεν παρουσιάζουν την πραγματική εικόνα που επικρατεί. Συγκεκριμένα, το κείμενο της ΕΕΧ αναφέρει τις μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ 04 για το σχ. έτος 2015-2016:
Ειδικότητα ΠΕ04
|
Αριθμός Προσλήψεων
|
Ποσοστό %
|
Φυσικοί
|
148
|
23,5%
|
Χημικοί
|
103
|
16,3%
|
Βιολόγοι
|
361
|
57,2%
|
Γεωλόγοι
|
19
|
3.0%
|
Σύνολο
|
631
|
100%
|
Ωστόσο δεν γίνεται αναφορά σε στοιχεία σχετικά με τη στελέχωση των εν λόγω ειδικοτήτων στις εκπαιδευτικές δομές καθώς και το σύνολο των ωρών των μαθημάτων τους α΄ ανάθεσης, από το πληροφοριακό σύστημα του Υπ. Παιδείας. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο προκειμένου να προκύψει ολοκληρωμένη εικόνα και να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04 αλλά και τις μελλοντικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Δυστυχώς τα στοιχεία αυτά αποκρύπτονται διαρκώς και επιμελώς ενώ όσες φορές έρχονται στην επιφάνεια δείχνουν ότι η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από αυτή που επικαλούνται οι ενώσεις ΕΕΦ και ΕΕΧ.
Η ΕΓΕ είναι διαθέσιμη για κάθε διευκρίνιση σχετικά με τα στοιχεία τα οποία παραθέτονται στην παρούσα επιστολή και φυσικά έτοιμη να συμμετέχει εάν της ζητηθεί, σε οποιοδήποτε διάλογο μεταξύ των Επιστημονικών Ενώσεων.